بهروز عمرانی، سرپرست پژوهشگاه و دبیر اجرایی کنفرانس بین المللی باستان شناسی و حفاظت راه ابریشم امروز دوشنبه با اعلام این خبر افزود:در نمایشگاه کتاب، کتاب های منتشر شده از رابطه با جاده ابریشم، کتاب تبریز 2018، چکیده مقالات کنفرانس، نظری بر کاروانسراهای ایران در سیستم سنجش از دور به نمایش گذاشته می‌شود.

وی گفت: علاوه بر پوسترهای منتخب مقالات، نمایشگاهی نیز از عکس‌های بابک صدیقی شامل آثار واقع در راه ابریشم در ایران ارائه خواهد شد.

سرپرست پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری افزود: در کنار سخنرانیهای برنامه ریزی شده برای دو روز 23 و 24 آبان ماه که در کاروانسرای یام تبریز برگزار می شود، در روز 25 آبانماه شرکت کنندگان، میهمان دانشگاه هنر اسلامی تبریز خواهند بود که با بازدید از کارگاه های مرمتی آنجا و نشست علمی تجارب خود را به اشتراک می‌گذارند.

وی اظهار داشت: کنفرانس بین المللی باستان شناسی و حفاظت راه ابریشم توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و با همکاری دانشگاه نانجینگ چین، دانشگاه هنرهای کاربردی وین و همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی برگزار شده و پذیرای جمع کثیری از متخصصین ملی و بین‌المللی خواهد بود.

به گفته وی، 27 پژوهشگر و متخصص موزه راه ابریشم (باستان شناس، معمار و مرمتگر) از کشورهای اتریش، آلمان، ایتالیا، چین، روسیه، رومانی و ازبکستان در این کنفرانس حضور دارند.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، 92  چکیده مقاله فارسی و 38 مقاله لاتین به دبیرخانه علمی این کنفرانس ارسال شده که شمار چکیده های پذیرفته شده فارسی برای تنظیم و ارسال اصل مقاله ها بالغ بر 74مورد  شد.

همچنین باتوجه به آراء داوران در مجموع 26 مقاله ( 16 مقاله به زبان فارسی و 10 مقاله به زبان لاتین) برای ارایه به کنفرانس در نظر گرفته شده است.

نخستین و دومین کنفرانس بین المللی باستان شناسی و حفاظت در امتداد جاده ابریشم به ترتیب در سال های 1393 و 1395 در کشور چین برگزار شد.

 

کد خبر 190360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =