چمدان: هتل قصر فرونتناک در کبک کانادا یک رکورد خاص در گینس به نام خود ثبت کرده است. شاید بسیاری فکر کنند این رکورد مربوط به بیشترین تعداد مهمان یا مواردی شبیه به آن باشد در صورتی اینگونه نیست.

رکورد هتل فرونتناک در گینس مربوط به بیشترین عکس گرفته شده از یک هتل در جهان است. این هتل 18 طبقه که بر فراز تپه‌ای در استان کبک قرار دارد، از نماهای مختلف شهر مونترال دیده می‌شود و شاید به همین دلیل عکس‌های بسیاری از آن گرفته شده است. این رکورد تعجب‌برانگیز، هتل فرونتناک را به برندی منحصربفرد تبدیل کرده است. هتلی که به خودی خود یک بنای تاریخی و جذاب به شمار می‌آید.



بنای این هتل تاریخی در سال 1892 به طراحی بروس پرایس و توسط شرکت راهن کانادا پسیفیک ساخته شده است. پس از اتمام این هتل در طول سال‌ها معماران مختلفی آن را مرمت یا بخش‌هایی به آن افزوده‌اند. هتل قصر فرونتناک با 18 طبقه تا سال‌ها بلندترین ساختمان شهر مونترال و استان کبک بود. این هتل در سال‌های اخیر نیز با وجود ساختن بناهای بلند مرتبه همچنان موقعیت چشم نوازی در مونترال و مشرف به رود لارنس دارد.



اقامت در این هتل لوکس، تجربه‌ای به یاد ماندنی و الهام بخش را در یکی از زیباترین شهرهای جهان تضمین می‌کند. تجربه اقامت در هتل فرونتناک، افسانه گذشته عجیب و غریب هتل را با نوآوری‌های مدرن ترکیب می‌کند. جذابیت‌های تازه‌ای که با تاریخ غنی هتل درهم آمیخته شده است.



بنای این هتل برای بیش از یک قرن، قلعه زندگی رویایی بسیاری از مردم بوده است. از جوانان و افراد مسن گرفته تا ستارگان موسیقی و سینما و شخصیت‌های برجسته ورزشی و سیاسی به دنبال اقامت در این هتل و استفاده از امکانات آن بوده‌اند و اگر تجربه اقامت در آن را پیدا کرده‌اند،  باز هم به دنبال اقامتی دوباره در این قلعه رویایی هستند.



هتل فرونتاک دارای مجموعه رستوران و پذیرایی متفاوتی است. روی بام هتل مجموعه زنبورداری بزرگی وجود دارد که کندوهای آن در سال سه بار برداشت می‌شوند. 70 هزار زنبور این هتل سالانه نزدیک به 300 کیلو عسل تولید می‌کنند که با همین عسل در رستوران‌ها از مهمانان پذیرایی می‌شود.



این هتل 611 اتاق و سوییت دارد و سوییت‌های آن به نام مهمانان سرشناسی که در طول سال‌ها مقیمش بوده‌اند، نام گذاری شده است. به طور مثال یک سوییت به نام ترودو نام گذاری شده که نام دو نخست وزیر کانادا است. سوییت‌های دیگری نیز به نام روزولت، رئیس جمهور اسبق آمریکا، چرچیل نخست وزیر اسبق بریتانیا، شارل دوگل رئیس جمهور اسبق فرانسه و الیزابت دوم، ملکه انگلیس نام‌گذاری شده است.



این هتل در کنار رهبران جهان مورد علاقه هنرمندان نیز بوده است. هتل فرونتاک، لوکیشن یکی از فیلم‌های آلفرد هیچکاک بوده و به همین علت یکی از سوییت‌ها به احترام او نام‌گذاری شده است. همچنین سوییت دیگری به نام سلین دیون خواننده مشهور کانادایی در این هتل وجود دارد.



چطور به مونترال سفر و در این هتل اقامت کنیم؟

برای رسیدن به استان کبک، بهترین گزینه پرواز به شهر مونترال است. از ایران پرواز مستقیمی به مونترال وجود ندارد ولی شاید بهترین گزینه، پروازهای هواپیمایی قطر به طور غیرمستقیم با یک توقف در قطر و فرودگاه بین‌المللی حمد باشد؛ فرودگاهی که عنوان تنها فرودگاه 5 ستاره خاورمیانه را یدک می‌کشد.  قطرایرویز از ماه دسامبر، پروازهای خود مونترال را به 4 پرواز هفتگی افزایش خواهد داد و این مسئله گزینه‌های سفر بیشتری را در اختیار مسافران ایرانی مقیم کانادا قرار خواهد داد. لازم به ذکر است که پرواز اضافه شده هفتگی به برنامه پروازی هواپیمایی قطر با بوئینگ 777 به گنجایش 412 صندلی ( 24 بیزینس، 388 اکونومی) به مقصد مونترال انجام خواهد شد. همچنین رزرو این هتل از روی سایت‌های رزرو ایرانی هتل‌ها ممکن نیست اما سایت‌های معروف رزرو بین‌المللی هتل امکان رزرو این هتل را برای مسافران فراهم می‌کنند.
کد خبر 190296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =