چمدان: سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص چگونگی تردد مشمولان ساکن خارج به داخل کشور اظهار داشت: افرادی که در خارج از کشور سکونت دارند به دو گروه تقسیم می‌شوند؛ گروه اول که بطور قانونی در کشور دیگر حضور داشته و از معافیت تحصیلی به عنوان دانش‌آموز یا دانشجو برخوردار هستند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد:‌ این گروه مشکل خاصی برای تردد به داخل کشور ندارند و هر وقت که بخواهند می‌توانند وارد کشور شوند.

وی به مشمولان دیگری نیز اشاره داشت که منع قانونی نداشته و می‌توانند به راحتی به داخل کشور تردد کنند؛ مثل دانش‌آموز، دانشجو و افرادی که والدین خودشان را در خارج  از کشور همراهی می‌کنند؛ یعنی والدین‌شان در سفارتخانه، نمایندگی یا .... در کشور دیگری ماموریت دارند و به واسطه حضور آنها فرزندان نیز در آن کشور اقامت دارند.

این مقام ارشد ستاد کل نیروهای مسلح به گروه دوم از مشمولانی که در خارج از کشور سکونت دارند، پرداخت و تصریح کرد: کسانی که مدت غیبت از سربازی‌شان کمتر از 3 سال است حق تردد به داخل کشور را ندارند.

وی گفت:‌ مشمولان غایبی که غیبت آنها 3 تا 8 سال است سالی دو بار در مجموع به مدت سه ماه می‌توانند به کشور تردد داشته باشند؛ مشروط بر اینکه گذرنامه‌شان در کشوری که حضور دارند ممهور به مهر ورود و خروج شود.

سردار کمالی به وضعیت تردد مشمولانی که بیش از 8 سال غیبت داشته و در خارج از کشور ساکنند، پرداخت و خاطرنشان کرد: کسانی که 8 سال به بالا غیبت سربازی دارند باید تکلیف سربازی خود را تعیین کنند یا سربازی بروند یا با پرداخت جریمه و دریافت کارت وضعیت سربازی خود را تعیین تکلیف کنند.
کد خبر 190271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =