چمدان: سیدهادی بهادری در واکنش به توقف فروش سوخت در برخی از فرودگاه‌های منطقه به هواپیماهای کشورمان گفت: متأسفانه در روزهای اخیر کشورهایی مانند ترکیه و لبنان، روند فروش سوخت به هواپیماها را متوقف کرده‌اند که این مسئله مشکلات بسیاری برای ایرلاین‌ها ما ایجاد کرده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پشت پرده اقدام دولت و شرکت‌های ترکیه در عدم فروش سوخت به هواپیماها مباحث اقتصادی است، به نظر من فرودگاه‌ها و صنعت هوانوردی ترکیه به دنبال متوقف کردن و به تعطیلی کشاندن فعالیت ایرلاین‌های ایران هستند و برای تحقق این مسئله، اقدام به سنگ اندازی در روند سوخت رسانی به هواپیماها می‌کنند.

وی ادامه داد: هدف اصلی صنعت هوانوردی ترکیه در عدم فروش سوخت، تقویت ایرلاین‌های خودشان و کنار زدن شرکت‌های هواپیمایی ایران است.

بهادری با اشاره به تکرار اتفاق عدم فروش سوخت به هواپیماهای در فرودگاه بیروت لبنان گفت: البته در بحث اتفاق فرودگاه لبنان این مسئله مطرح شد که شرکت‌های بین المللی ارائه سوخت در این فرودگاه به دلیل تحریم‌های آمریکا امکان فروش بنزین را ندارند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در شرایط کنونی برای دور زدن تحریم سوخت هواپیما دو راه کار وجود دارد، نخستین راهکار این است که هواپیماهای ایرانی، مخزن‌های سوخت خود را در فرودگاه‌های کشور کاملا پر کنند که این مسئله موجب سنگین شدن هواپیما می‌شود که در نهایت هواپیماها مجبور هستند مسافران کمتری را جابه جا کنند.

[related-post id="190056"]



وی ادامه داد: یکی دیگر از راهکارها در این رابطه این است که هواپیماهای کشورمان در فرودگاه‌های نزدیک به مرز فرود آمده و برای رسیدن به فرودگاه کشور مقصد و برگشت از آنجا سوخت گیری کنند.

بهادری ادامه داد: البته فرود و پرواز دوباره هواپیما هزینه سنگینی را برای ایرلاین‌ها به دنبال دارد، به طوری که بر اساس گزارش‌ها، یک فرود و پرواز هواپیما بیشتر از 500 دلار هزینه به دنبال دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: قطعا جمهوری اسلامی باید مذاکرات ویژه‌ای را با کشورهای همسایه و کشورهای منطقه‌ای برای تعاملات بین فرودگاهی از جمله ارائه سوخت و تجهیزات هواپیمایی صورت دهد.

[related-post id="188821"]

[related-post id="188896"]
کد خبر 190242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =