واکنش امام جمعه طبس به تور هنجارشکن | انقلاب کردیم که گردشگر بیاید در شهر ما تاخت و تاز کند؟ | گردشگری در ایام عزاداری ممنوع است

چمدان: امام جمعه طبس با اشاره به انعکاس اعتراض‌های مردمی نسبت به حضور تور گردشگری هنجارشکن در طبس در جمع معترضان به هنجارشکنی در این شهرستان گفت: طبق مصوبه دو هفته قبل شورای تامین شهرستان طبس، گردشگری در ایام عزاداری در این شهرستان ممنوع شد اما این مصوبه را به اداره مربوطه گردشگری اعلام نکردند.

حجت الاسلام محمدرضا محمدی افزود: روز قبل از 28 صفر در پایان وقت اداری طوری که مسئولان مربوطه گفتند مصوبه را اعلام کردند و اداره گردشگری می‌گوید همه تورها مجوز گرفتند و تورهای خود را تشکیل دادند، برخی در مسیر آمدند و برخی در حال آمدن هستند و ما نمی‌توانیم آن را لغو کنیم.

وی با بیان اینکه ما مخالف گردشگر و گردشگری نیستیم گفت: ما انقلاب کردیم که گردشگر بیاید در شهر ما تاخت و تاز کند؟ آن هم در شهری که به فرموده مقام معظم رهبری دارالمومنین است؛ شهری که قطب فرهنگی دارد و برادر امام رضا (ع)، حسین بن موسی الکاظم و افتخار همه ماست.

امام جمعه طبس با تشکر از حرکت خودجوش مردم در اعتراض به هنجارشکنی برخی گردشگران افزود: ما پیگیری‌ها و نامه‌نگاری‌های لازم را انجام داده و می‌دهیم و امیدواریم این حرکت زیبای شما سنت حسنه‌ای شود که مسئولان توجه بیشتری داشته باشند و شاهد تکرار این حوادث که قلب هر انسان مومن را جریحه دار می‌کند، نباشیم.

وی خطاب به معترضان هم گفت: خواهش ما این است آرامش خود را حفظ کنید و ما هیچ‌گاه به حرکت‌هایی که خلاف ضوابط اداری باشد، توصیه نمی‌کنیم.

مردم روستای منطقه نمونه گردشگری خرو روز پنجشنبه گذشته در ورودی این روستا تجمع کردند و نوشته‌هایی با مضمون «آری به گردشگر و نه به هنجارشکنی» در دست داشتند.

برخی منابع خبری این روستا نوشتند: یک تور گردشگری داخلی در قالب هشت دستگاه اتوبوس، یک دستگاه مینی بوس و چند ماشین رالی و کویر نوردی وارد شهرستان طبس و روستای خرو، پل شاه عباس و حمام مرتضی علی شدند و در آنجا به رقص و پایکوبی مشغول شدند. همچنین این گردشگران به روستای ازمیغان و کال جنی هم رفته‌اند.
کد خبر 190100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =