واکنش میراث فرهنگی به تصاویر حضور مار آتشین رنگ در یک بنای تاریخی

چمدان: درنا شهبازی افزود: در پی بررسی‌های کارشناسان میراث فرهنگی شهرستان فیروزآباد مشخص شد که کلیپ منتشر شده متعلق به قلعه دختر نیست. برای اطمینان بیشتر از صحت این کلیپ، استعلام شفاهی در این زمینه از رییس اداره حفاظت از محیط زیست فیروزآباد گرفته شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فیروزآباد گفت: بررسی انواع مورچه‌هایی که در این فیلم و در اطراف مار دیده می‌شوند، نشان می‌دهد که این تصاویر متعلق به منطقه قلعه دختر و شهرستان فیروزآباد نیست.

وی ادامه داد: احتمال دارد منتشرکنندگان این کلیپ با بزرگنمایی درصدد ناامن جلوه دادن منطقه قلعه دختر فیروزآباد داشته باشند در صورتی که نگهبانان محیط زیست و یگان حفاظت میراث فرهنگی این شهرستان به صورت شبانه روزی در این محل گشت زنی می‌کنند تا محیطی امن برای بازدید کنندگان از این اثر تاریخی ارزشمند فراهم آورند.

[caption id="attachment_189709" align="aligncenter" width="800"]واکنش میراث فرهنگی به حضور مار آتشین رنگ در یک بنای تاریخی فیلمی در روزهای اخیر در فضای مجازی منتشر شد که یک مار آتشین رنگ را نشان می‌داد. در توضیح این کلیپ آمده بود که این فیلم متعلق به منطقه قلعه دختر فیروزآباد است. میراث فرهنگی و محیط زیست فیروزآباد این موضوع را تکذیب می‌کنند[/caption]

بر اساس گزارش ایرنا، فیلمی در روزهای اخیر در فضای مجازی منتشر شد که یک مار آتشین رنگ را نشان می‌داد. در توضیح این کلیپ آمده بود که این فیلم متعلق به منطقه قلعه دختر فیروزآباد است.

قلعه دختر محوطه‌ای باستانی متعلق به دوره ساسانیان و در 6 کیلومتری جاده فیروزآباد به شیراز و در دامنه کوهی مشرف به این جاده قرار دارد. قلعه دختر فیروزآباد در اسفند 1315 با شماره 269 در فهرست میراث ملی ثبت شد. این اثر تاریخی تیرماه 1397 به همراه شمار دیگری از آثار تاریخی محور ساسانی در استان فارس در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

فیروزآباد در حدود 90 کیلومتری جنوب شیراز است.
کد خبر 189703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =