تور ایرانشناسی برای اصحاب رسانه‌های اروپایی | انجمن خبرنگاران اروپا آذر ماه به ایران می‌آیند

چمدان: محمد ابراهیم لاریجانی مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفت‌وگو با خبرنگار چمدان در مورد نقش سازمان میراث فرهنگی در برگزاری نمایشگاه‌های خارجی خارج از کشور گفت: متولی پاوویون جمهوری اسلامی در همه نمایشگاه‌های خارجی بخش خصوصی و خودگردان است، هزینه این نمایشگاه‌ها از طرف بخش خصوصی با کمک غرفه‌داران تامین می‌شود و هیچگونه هزینه‌ای از سوی دولت پرداخت نمی‌شود.

وی افزود: بخشی را به نام ایرانشناسی ما به عنوان بخش خصوصی به نمایشگاه‌ها اضافه کردیم که سازمان میراث فرهنگی متولی آن است و برای این بخش اقوام مختلف، هنرمندان صنایع دستی  و ... را به نمایشگاه‌ها اعزام می‌کنیم تا در کنار بخش تجاری و بیزینس بسته‌های تور بتوانیم ایران را هم معرفی کنیم.

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری ادامه داد: برای این معرفی یک سناریو تبلیغاتی اعم از به کارگیری ایرانیان خارج از کشور، حامیان ملی، گروه‌های اقوام و گروهای صنایع دستی به کار گرفته می‌شوند و در کنار آنها، کارگاه‌های صنایع دستی و ... نیز برپا خواهد شد.

لاریجانی در مورد استفاده سازمان میراث فرهنگی از خطوط هوایی خارجی و رسانه‌های خارجی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران اظهار کرد: در آذر ماه میزبان انجمن خبرنگاران اروپایی در ایران هستیم که تور آشناسازی برای آنها در ایران با کمک بخش خصوصی انجام خواهد شد. مشابه این برنامه را نیز به صورت متعدد در سال خواهیم داشت، هفته گذشته نیز میزبان تلویزیون چین بودیم که از جاذبه‌های گردشگری ایران برای تلویزیون این کشور تصویربرداری کردند. در بخشی از این برنامه‌ها ما میزبان رسانه‌ها هستیم  و گاهی بخش خصوصی میزبان است و ما به آنها کمک می‌کنیم.

او در پاسخ به اینکه آیا تحرم‌ها در این برنامه‌های تبلیغی و ارتباط با دیگر کشورها تاثیری داشته یا خیر؟ توضیح داد: خوشبختانه سازمان‌میراث فرهنگی به خاطر ماهیت فرهنگی خود چندان از مناسبات تحریم متاثر نیست البته اینگونه هم نیست که هیچ تاثیری نگرفته باشد. در اروپا کسب و کارهای کوچک خارج از تحریم‌ها قلمداد می‌شود و گردشگری در بسیاری بخش‌ها از آنجایی که بخش خصوصی به عنوان کسب و کار کوچک  در آن درگیر است، از تحریم‌ها مصون می‌ماند.
کد خبر 189635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =