واکنش هتل‌داران به مخالفت اصناف گردشگری با ارزی شدن خدمات گردشگری | هتل‌داران کوتاه نمی‌‌آیند!

چمدان: هتل‌داران با نوسانات ارزی کشور چند ماهی است که به دنبال ایجاد نرخ ارزی برای اسکان گردشگران خارجی هستند تا به تعبیری خدمات خود را دو نرخی کنند. خواسته‌ای که حالا اعضای جامعه هتلداران در تمام صحبت‌ها و برنامه‌های خود بر آن اصرار دارند و پیگیری آن را مطرح می‌کنند. با این وجود طی هفته‌های گذشته برخی اصناف گردشگری درباره این اقدام هتل‌ها موضع گرفته و در نامه‌هایی خطاب به رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خواستار جلوگیری از این اتفاق شده‌اند.

ولی تیموری معاون گردشگری کل کشور هرچند به تازگی به صندلی معاونت تکیه زده اما حالا باید این خواسته هتل‌داران را پاسخگو باشد. اتفاقی که برخی معتقدند در صورت موافقت با آن باید منتظر اصناف دیگری گردشگری بود که به دنبال نرخ ارزی بروند. به همین دلیل است که معاون گردشگری به چمدان اعلام کرده تصمیم گیری نرخ ارزی را برای همه اصناف گردشگری انجام خواهد.

هر چند به نظر می‌رسد در شرایط فعلی که زمزمه برخی دیگر از اصناف گردشگری برای دستمزد ارزی شنیده می‌شود با درخواست هتل‌داران برای نرخ ارزی موافقت نشود اما نخستین نشست جامعه هتل‌داران ایران با معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری محلی برای اصرار این درخواست و پاسخ به نامه منتقدان شد.

هتل‌ها به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آیند!

معاون گردشگری کل کشور با اعضای جامعه هتل‌داران ایران نشستی برگزار کرده و براساس گزارش‌های این نشست، اعضای این جامعه نسبت به انتقادات اصناف دیگر گردشگری به نرخ ارزی هتل‌ها واکنش نشان دادند.

حسن سیادتان رئیس جامعه هتلداران استان فارس در این نشست گفته است: هتلداران در بحث دو نرخی شدن قیمت‌ها به هیچ عنوان کوتاه نخواهند آمد و در شرایط فعلی که تمامی تشکل‌های گردشگری علیه هتلداران جبهه‌‌گیری کرده‌اند، نیازمند وحدت و اتحاد بیشتری میان هتلداران هستیم.


همچنین کامیار اسکندریون رئیس جامعه هتلداران استان زنجان با اشاره به نامه برخی از اصناف در مخالفت با نرخ ارزی هتل‌ها گفته است:  هجمه همه‌جانبه، هماهنگ‌شده و با متن نامه‌های یکسان این سوال را به وجود می‌آورد که چرا دیگران قصد دارند برای سرمایه هتلداران تصمیم بگیرند. چرا زمانی که گردشگران از کشور خارج می‌شوند بحث خروج ارز از کشور و کاهش ارزش پول ملی مطرح نمی‌شود. هدف اصلی این اقدامات این است که هتلداران را در مقابل معاونت گردشگری، سازمان میراث فرهنگی و در نهایت حاکمیت قرار دهند.»


[related-post id="188439"]

توپ در زمین سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی


حالا معاون گردشگری کشور در نخستین اقدام جدی خود در این سمت باید تصمیم بزرگی درباره نرخ ارزی هتل‌ها بگیرد. ولی تیموری که سال‌ها سابقه حضور در بدنه معاونت گردشگری کشور را دارد یا باید با این درخواست موافقت کرده و تبعات اعتراض و درخواست مشابه اصناف دیگر را بپذیرد یا با رد درخواست هتل‌داران، بر پرونده نرخ ارزی خدمات گردشگری مهر پایان بزند.

[related-post id="189120"]

[related-post id="188889"]
کد خبر 189429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =