چمدان: ارائه غذا برای گروه‌های ویژه همانند گیاهخواران، کودکان و ...، در زمره خدمات ویژه شرکت‌های هواپیمایی قرار می‌گیرد. درخواست غذای ویژه برای همه مسافران پروازهای بلند مدت و همچنین مسافران کلاس پروازی بیزینس (کلاب اروپا*) در پروازهای کوتاه امکانپذیر است.

غذای کودکان در اصطلاح شرکت‌های هواپیمایی (child meal)  با نام اختصاری CHML  و غذای نوزادان (baby meal) با نام اختصاری BBML شناخته می‌شود.

قطر ایرویز

شرکت هواپیمایی قطر با اطلاق نام " مسافران جوان" به کودکان، با تمرکز ویژه روی مقوله خانواده و اهمیت سفرهای خانوادگی، در راستای آسایش و سرگرمی آنها، باشگاه "اوریکس" را برای آنها راه‌اندازی کرده است. علاوه بر نوزادان تا 2 سال که بسته غذایی ویژه و از پیش آماده شده دارند، برای کودکان نیز غذایی جداگانه شامل پنکیک، پاستا، مرغ سوخاری یا فیله ماهی، چیپس، شیرینی، میوه و ... سرو می‌شود. این غذاها جدای از جوایز عروسکی قطرایرویز برای مسافران جوانش است؛ عروسک‌هایی به نام‌های اوری، اورا، کامیل، فائز و فرح.


ترکیش ایرلاینز


شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز برای نوزادان غذاهایی همانند میوه، سبزیجات، پوره گوشت و دسر تدارک می‌بیند و برای کودکان هویج رنده شده، پنیر، بیسکوئیت کراکرز، فینگر فود، میوه تازه و آبمیوه ارائه می‌کند.


 


شرکت هواپیمایی امارات


این شرکت هواپیمایی برای نوزادان کمتر از 2 سال غذای نوزاد سبزیجات، گوشت و غذای نرم شده آماده می‌کند و برای کودکان 2 تا 12 سال غذاهایی شامل مرغ، ماهی، پاستا، سبزیجات، شکلات،  چیپس، بیسکوئیت کراکر، شیر و محصولات لبنی و همچنین میوه و آبمیوه ارائه می‌شود.


 



 

* کلاب یوروپ (Club Europe) کلاس تجاری ویژه ای است که در برخی شرکت‌های هواپیمایی امکانات خاصی را در برمی‌گیرد مثلا ممکن است فضا و امکانات بیشتری را برای استراحت به مسافران بدهد یا اینکه حتما صندلی‌های کنار پنجره را به آنها اختصاص می‌دهد.
کد خبر 189423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =