چمدان: علی اصغر مونسان در نشست کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند با بیان اینکه گردشگری درآمدهای ارزی بسیار خوبی برای کشور دارد، گفت: سال گذشته بیش از 5 میلیون نفر گردشگر به کشور داشتیم که با رشد 4 درصدی همراه بود. این درحالی است که در 6 ماه نخست امسال با وجود تحریم‌ها 51 درصد رشد جمعیتی ورودی گردشگر به کشور را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: با وجود هجمه‌های دشمن، ایران هراسی و فشارهای سیاسی که در کشور وجود دارد اما شاهد رشد گردشگری هستیم و این میزان رشد گردشگران ترکیبی همچون زیارتی، توریست سلامت و درمان را شامل می‌شود.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه گردشگری مهمترین کارکرد خود را به بخش فرهنگی اختصاص می‌دهد، گفت: هر گردشگر خارجی وارده به کشور به یک سفیر جمهوری اسلامی تبدیل شده است و هر چقدر به سرمایه گذاران در حوزه گردشگری کمک کنیم، در حوزه دیپلماسی موفق‌تر هستیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه یک هزار و 900 پروژه گردشگری با اعتبار بالغ بر 43 هزار میلیارد توسط بخش خصوصی و غیر دولتی در حال انجام است، گفت: بیشتر این‌ پروژه‌ها مربوط‌ به احداث هتل و جذب گردشگر است.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا با پایان یافتن دولت دوازدهم 1200 پروژه را به مرحله بهره‌برداری رسانیم، افزود: بوم‌گردی از موضوعات مهم گردشگری در حوزه اقتصاد مقاومتی و درون‌زا است زیرا با خانه‌های روستایی در حال ایجاد شغل و درآمد هستیم و در نقاطی که ضعف محل‌های اقامتی داشتیم، بوم گردی‌ها کمک رسان شدند.

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه هم اکنون 600 واحد بوم‌گردی در کشور وجود دارد، گفت: در نظر داریم این مهم را به دو هزار واحد برسانیم که این تعداد 16 هزار شغل ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه برای توسعه این بخش تمامی دستگاه‌ها همت کنند، گفت: به هیچ وجه نباید گردشگری محل سوءاستفاده زمین‌خواران شود و این مهم توجه بیشتر دستگاه‌ها را می‌طلبد.
کد خبر 189060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =