اعلام جزئیات اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری در همدان | امیدهای گردشگری زیر موج تحریم

چمدان: ولی تیموری معاون گردشگری کشور در نشست خبری اجلاس بین المللی سازمان جهانی گردشگری گفت: در روزهایی که بحث تحریم کشور ما در جریان است، ایران میزبان ۶۰ میهمان خارجی از ۲۶ کشور برای نشست اجلاس جهانی گردشگری خواهد بود و گردشگری کشور در فضای تخصصی و بی حاشیه فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهد.

او با اشاره به نحوه عضویت‌ها در سازمان جهانی گردشگری ادامه داد: در این سازمان دو نوع عضویت وجود دارد که یک نوع عضویت رسمی است و دیگری عضویت وابسته است. عضویت وابسته برای بخش‌های خصوصی کشورهای مختلف است که با معرفی رسمی توسط کشورها، بخش‌های خصوصی در جریان تصمیم گیری گردشگری باشند. اجلاس همدان، چهلمین نشست اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری است.

معاون گردشگری با اشاره به جزییات این رویداد اظهار کرد: نشست اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری دارای دو رویداد جانبی است. سمینار بین المللی بهره گیری گردشگری فرهنگی از فناوری‌های نوین اطلاعاتی یکی از رویدادهای جانبی است که در ارتباط با شعار سال سازمان جهانی گردشگری که «گردشگری و تحولات دیجیتال» است، برگزار می‌شود. همچنین نمایشگاهی از استارت آپ‌های گردشگری نیز در حاشیه این رویداد برگزار می‌شود.


تیموری با اشاره به مهمانان این اجلاس گفت: ۴ گروه مهمان در این اجلاس حضور خواهند داشت. تیم دبیرخانه سازمان جهانی گردشگری که در راس آن دبیر کل سازمان جهانی گردشگری حضور دارد، گروه نخست این مهمانان است که با توجه به دبیر کل جدید این سازمان، سفر او برای نخستین بار به ایران واجد اهمیت است.


او افزود: هیات اجرایی دبیرخانه اعضای وابسته سازمان گردشگری گروه دوم مهمانان و بخش دیگر سخنرانان و اعضای وابسته و سفرای کشورهای مختلف هستند.


گفتنی است که ۱۶ شرکت و مجموعه از کشور ایران عضو وابسته سازمان جهانی گردشگری هستند که از این بین سه مجموعه در استان همدان قرار دارند. شرکت سیاحتی علیصدر به عنوان یک عضو وابسته در سازمان جهانی گردشگری در سال ۹۳ درخواست خود مبنی بر میزبانی اجلاس جهانی سازمان را ارائه کرد که این پیشنهاد در سال ۹۴ پذیرفته شد.
چهلمین نشست اعضای وابسته سازمان جهانی جهانگردی از تاریخ ۲۱ تا ۲۵ آبان ماه به میزبانی همدان برگزار خواهد شد.
کد خبر 189047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =