مسئولان هنوز به باور امکان حل مشکل بیکاری از این طریق صنایع‌دستی نرسیده‌اند

چمدان: سیدتقی کبیری با اشاره به اینکه راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک در حوزه صنایع‌دستی به ایجاد اشتغال و درآمدزایی کمک می‌کند، گفت: باور عملیاتی برای حمایت از کسب و کارهای کوچک در حوزه صنایع‌دستی وجود ندارد و صرفا حمایت‌های قانونی همچون قانون "یک ونیم میلیارد دلار حمایت از اشتغال روستایی و عشایری" برای آن در برنامه ششم توسعه کشور تعریف شده است اما قبل از این مسائل باید در متولیان این باور ایجاد شود که رفع بیکاری و درآمدزایی از مسیر حمایت از مشاغل خرد به‌ویژه در حوزه صنایع‌دستی می‌گذرد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به دلیل تقاضای بالای اشتغال و ارزان بودن اشتغال‌های خرد باید این مسیر را طی کرد، ضمن آنکه استفاده از فرصت‌های به وجود آمده مانند تسهیلات یک و نیم دلار از ضروریات است اما فعالان حوزه صنایع‌دستی به قدری درگیر بوروکراسی اداری می‌شوند که عطای استفاده از این تسهیلات را به لقایش می‌بخشند.

بسیاری از فعلان مشاغل خرد و خانگی به‌ویژه در حوزه دستی بانوان هستند اما برای گرفتن یک وام 5 میلیون تومانی مشکلات عدیده دارند.

وی همچنین بیان کرد: بسیاری از فعلان مشاغل خرد و خانگی به‌ویژه در حوزه دستی بانوان هستند اما برای گرفتن یک وام 5 میلیون تومانی مشکلات عدیده دارند و پیچ و خم‌های موجود آ‌ن‌ها را منصرف می‌کند چراکه تنها قوانین تصویب شده و مسئولان هنوز به باور امکان حل مشکل بیکاری از این طریق نرسیده‌اند و بوروکراسی اداری این مسئله را تایید می‌کند.

بر اساس گزارش خانه ملت، کبیری با اعتقاد به اینکه تبلیغات نامناسب یکی دیگر از مشکلات حوزه کسب و کار از طریق صنایع‌دستی است، توضیح داد: بی‌اطلاعی از علم بازرگانی یکی از مشکلات کسب و کارهای کوچک است چراکه فعالان درک درستی از نیاز جامعه ندارند و این سبب می‌شود گاها تولیدات‌شان به فروش نرسد لذا برگزاری کلاس‌های آموزشی باتوجه به استقبال آن‌ها اهمیت فراوان دارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه تولید براساس نیاز جامعه عرضه گسترده را به همراه خواهد داشت، اظهارکرد: دولت باید با ایجاد کارگروهی موانع را احصاء کند، ضمن آنکه معتقدم در زمینه بودجه مشکلی وجود ندارد مشکل در شیوه اجرا است که با رفع آن‌ها می‌توان در فرصت زمان کوتاهی مشکل اشتغال و درآمد را کم کرد.
کد خبر 188951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =