چمدان: مقصود اسعدی سامانی با اشاره به این‌که یک شرکت ترکیه‌ای اعلام کرده از یک نوامبر 2018 (پنجشنبه گذشته) نمی‌تواند به شرکت‌های ایرانی سوخت بدهد، اظهار کرد:  این موضوع با توجه به تردد سالانه 2.5 میلیون مسافر ایرانی بین ایران و ترکیه و هفته‌ای 200 پرواز که بر اساس توافق ایران و ترکیه بین دو کشور انجام می شود و همچنین اعلام ترکیه مبنی بر تبعیت نکردن از تحریم‌های آمریکا، خارج از توقع و انتظار شرکت‌های هواپیمایی بود.

سامانی درباره اقدام ایرلاین‌های ایرانی برای مقابله با این اقدام گفت: ایرلاین‌های ایرانی موضوع را به هواپیمایی کشوری منتقل کردند و این پیام از طریق هواپیمایی کشوری به هواپیمایی کشوری ترکیه منتقل شده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: انتظار این است که دولت ترکیه که از قِبل این پروازها منافع زیادی دارد، این مانع ایجاد شده را هرچه زودتر برطرف کند.

[related-post id="188821"]

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی همچنین با اشاره به روابط مناسب سیاسی ایران و ترکیه و موافقت‌نامه‌های هوایی دو طرف گفت: سازمان هواپیمایی ایران بابت تصمیم یک‌طرفه شرکت سوخت‌رسان ترکیه‌ای در عدم سوخت‌رسانی اعتراض خود را به ترکیه اعلام کرد.
کد خبر 188896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =