چمدان: نوسانات ارزی کشور باعث شده که اصناف مختلف گردشگری که در حوزه ورود گردشگران خارجی فعال هستند به فکر دریافت مستقیم ارز از گردشگران خارجی باشند و نرخ خدمات خود را ارزی کنند. پس از هتل‌ها این بار راهنمایان گردشگری کشور به دنبال بررسی دریافت دستمزد ارزی هستند.

اویس کیانی رئیس هیات مدیره کانون راهنمایان گردشگری ایران در این باره به چمدان گفت: از مدتی پیش درخواست‌هایی درباره افزایش نرخ یا دریافت دستمزد ارزی توسط راهنمایان گردشگری مطرح می‌شد. با توجه به این که بدنه کانون راهنمایان این درخواست را دارند، موضوع را برای بررسی در تیم کارشناسی در دستور کار قرار دادیم.

او با اشاره به افزایش هزینه‌ها در کشور که فعالیت راهنمایان گردشگری را نیز تحت تاثیر قرار داده است گفت: موضوع دریافت دستمزد ارزی راهنمایان گردشگری برای تورهای خارجی در حد بحث‌های کارشناسی است و هنوز به قطعیت نرسیده‌ایم.

رئیس هیات مدیره کانون راهنمایان گردشگری ایران با اشاره به اینکه نباید احساسی با این موضوع برخورد شود گفت: حداقل تا پایان این های‌سیزن (فصل پر رونق) گردشگری اتفاقی رخ نخواهد داد و ما کار کارشناسی خواهیم کرد تا به این نتیجه برسیم که باید سراغ نرخ ارزی رفت یا خیر.

او درباره انتقاداتی که اصناف دیگر به ارزی شدن خدمات گردشگری دارند به چمدان گفت: در این زمینه حتما با تورگردان‌ها و آژانس‌داران مشورت خواهیم کرد.

کیانی همچنین درباره احتمال افرایش دستمزد راهنمایان گردشگری گفت: یکی از راه‌های دیگر ما افزایش دستمزد ریالی راهنمایان گردشگری است. احتمال اینکه پیش از پایان سال دستمزد ریالی راهنمایان گردشگری افزایش یابد وجود دارد.

به گزارش چمدان، پیش از راهنمایان گردشگری، هتل‌ها به دنبال ایجاد نرخ ارزی برای خود شده‌اند. تلاشی که مورد انتقاد بخشی دیگر از اصناف گردشگری به ویژه تورگردان‌هاست. سازمان میراث فرهنگی تاکنون دربرابر درخواست هتل‌ها مقاومت کرده است.

[related-post id="188439"]

[caption id="attachment_189195" align="aligncenter" width="850"] رئیس هیات مدیره کانون راهنمایان گردشگری ایران: موضوع دریافت دستمزد ارزی راهنمایان گردشگری برای تورهای خارجی در حد بحث‌های کارشناسی است و هنوز به قطعیت نرسیده‌ایم[/caption]
کد خبر 188889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =