چمدان: بیستون یکی از شهرهای استان کرمانشاه در غرب ایران است. این شهر در ۲۷ کیلومتری شمال شرقی شهر کرمانشاه است. شهر بیستون در پای کوهی معروف به همین نام و در مسیر شهر کرمانشاه به همدان واقع شده‌ است. این منطقه از دیرباز مورد توجه بوده و تقریباً از تمامی دوران تاریخی در آن یادگاری یافت می‌شود.

واسیلی بارتولد معتقد بود که نام بیستون از واژه بغستان به معنی جایگاه خدایان می‌آید و احتمالاً نام باستانی آن باگاستانا (بغستان) بوده‌ است که در اثر کثرت استعمال و مرور ایام این لفظ به «بیستون» تغییر پیدا کرده‌است.

ژان باتیست تاورنیه نیز در سفرنامه خود بیستون را «پل شاه» نامیده و ویژگی آن را «پل سنگی بزرگی» بر روی یک رودخانه در دامنه یک کوه دانسته‌ است که «مثل دیوار راست» است و در بالای آن صورت‌های متعدد و بزرگ از اشخاصی که به لباس کشیش ملبوس و مجمره‌های بخوردان در دست دارند حکاکی شده‌ است.

[caption id="attachment_188785" align="aligncenter" width="900"]هتل های متفاوت ایران - هتل های متفاوت را بشناسید - کرمانشاه کدام هتل بریم - بهترین هتل های کرمانشاه - هتل زیبا در کرمانشاه - بیستون - هتل تاریخی در کرمانشاه - کرمانشاه کجا اقامت کنیم - هتل های کرمانشاه هتل بیستون لاله در زمینی به مساحت 6000 مترمربع با معماری چهار ایوانی ساخته شده که قدمت آن به دوران صفویه باز می‌گردد به همین دلیل این هتل در گذشته به کاروانسرای عباسی نیز معروف بوده است[/caption]

 

تاریخچه کاروانسرای بیستون معروف به کاروانسرای شاه عباسی

کاروانسرای بیستون معروف به کاروانسرای شاه عباسی در 30 کیلومتری شمال شرقی کرمانشاه و در محل روستای بیستون کھنه در مقابل فرهاد تراش (نقش برجسته مشهور داریوش بر سینه کوه بیستون) در محوطه تاریخی و فرهنگی بیستون قرار دارد. این کاروانسرا به سبک چھار ایوانی دارای ۶٠/٨٣ متر طول و ۵٠/٧۴ متر عرض است. در چھار گوشه این بنا، برج‌ھایی قرار دارد؛ برج‌ھای ضلع غربی مدور و برج‌ھای ضلع شرقی ھشت ضلعی است.

دیوار محیطی این کاروانسرا از داخل و خارج تا کف طاق نماھا با سنگ‌ھای تراشیده و از کف طاق نماھا به بالا با آجر ساخته شده است. دروازه ورودی این کاروانسرا به عرض ٣/۵٠ متر در ضلع جنوبی است. در ھر طرف این دروازه ھفت طاق نما قرار دارد. پس از دروازه، فضایی سرپوشیده با طاق جناغی دیده می‌شود که در طرفین آن، دو ایوان با طاق ھلالی است.

در ابتدای این ایوان‌ھا، راه‌پله‌ای برای ورود به پشت‌بام ساخته شده است. این فضای سرپوشیده به یک فضای ھشت ضلعی با طاق گنبدی منتھی می‌شود. در طرفین این فضای ھشت ضلعی، دو ایوان وجود دارد و ھر یک از این ایوان‌ھا دارای سه درگاه است. این فضای گنبددار به حیاط کاروانسرا راه دارد. در ھر یک از اضلاع کاروانسر، 6 اتاق چھار ضلعی قرار دارد. در جلوی ھر یک از اتاق‌ھا ایوان سنگ‌فرشی دیده می‌شود. در چھار کنج حیاط نیز چھار ایوان 6 ضلعی وجود دارد. در ضلع مقابل درگاه ورودی کاروانسرا، شاه نشینی ساخته شده است. در پشت اتاق‌ھای کاروانسرا نیز اصطبل‌ھای درازی ساخته شده است.

این کاروانسرا به دستور شاه عباس اول صفوی ساخته شد. با توجه به کتیبه‌ای که از شاه سلیمان صفوی (١١٠۵-١٠٧٧ ه.ق) در این بنا باقی مانده، به نظر می‌رسد بنای این کاروانسرا در زمان پادشاھی شاه سلیمان و صدارت شیخ علی خان زنگنه خاتمه یافته است. این مکان در زمان سلطنت ناصرالدین شاه قاجار و صدارت میرزا آقا خان نوری توسط حاجی جعفرخان معمار باشی اصفھانی مورد مرمت قرار گرفت.

سبک و سیاق این کاروانسرا، مطابق با الگوی معماری کاروانسراهای دوره صفوی است. تا سال‌های اخیر این کاروانسرا در دست قوای نظامی و انتظامی بود و طبیعتا آسیب‌هایی را هم متحمل شده بود، اما پس از نامزدی مجموعه تاریخی بیستون برای ثبت در فهرست میراث جهانی به سازمان میراث فرهنگی واگذار شد، این سازمان نیز آن را مرمت کرد تا امروزه پذیرای گردشگران و میزبان برنامه‌های فرهنگی باشد. این اثر در تاریخ ۱۳ مرداد ۱۳۵۳ با شمارهٔ ثبت ۹۷۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 

[caption id="attachment_188788" align="aligncenter" width="800"]هتل های متفاوت ایران - هتل های متفاوت را بشناسید - کرمانشاه کدام هتل بریم - بهترین هتل های کرمانشاه - هتل زیبا در کرمانشاه - بیستون - هتل تاریخی در کرمانشاه - کرمانشاه کجا اقامت کنیم - هتل های کرمانشاه هتل 5 ستاره لاله بیستون کرمانشاه که عضو گروه هتل‌های لاله است با ساختمانی تاریخی با قدمت حدودا 300 ساله بازسازی و مرمت شده و در شهریور ماه سال 1394 به بهره‌برداری رسیده است[/caption]

 

هتل بین المللی لاله بیستون کرمانشاه

هتل 5 ستاره لاله بیستون کرمانشاه که عضو گروه هتل‌های لاله است با ساختمانی تاریخی با قدمت حدودا 300 ساله بازسازی و مرمت شده و در شهریور ماه سال 1394 به بهره‌برداری رسیده است. این هتل در زمینی به مساحت 6000 مترمربع با معماری چهار ایوانی ساخته شده که قدمت آن به دوران صفویه باز می‌گردد به همین دلیل این هتل در گذشته به کاروانسرای عباسی نیز معروف بوده است.

این هتل در فاصله حدود 30 کیلومتری شرق کرمانشاه، و بر سر راه قدیمی کرمانشاه به همدان و در دامنه کوه بیستون مقابل اثر تاریخی فرهاد تراش در دل پایگاه جهانی بیستون واقع شده است.

این هتل تاریخی با مساحتی بیش از 6000 متر مربع به فرم چهار ایوانی با ظرفیت پذیرش 100 میهمان دارای 20 واحد پذیرایی و سوئیت‌های رویال و امپریال با طراحی سنتی و برخاسته از معماری اصیل دوران صفوی است.

هتل بین المللی بیستون کرمانشاه دارای 20 باب اتاق (یک تخته و دو تخته) و سوئیت است که با تجهیز اتاق‌ها، امکان اقامت مهمانان در این اثر تاریخی فراهم شده است. اتاق‌های هتل لاله فاقد پنجره است و در ورودی آنها دارای یک پله است. اتاق‌های سنتی هتل لاله بیستون در طبقه همکف قرار دارند و با امکانات مدرن تجهیز شده‌اند. فضای سنتی هتل پنج ستاره لاله بیستون کرمانشاه، اقامتی نوستالژیک را در خاطر مهمانان ثبت می‌کند.

همانطور که گفته شد بنای اولیه این هتل مربوط به دوران صفویه است و در زمان مرمت و بازسازی آن تلاش شده است که اصالت این بنای تاریخی حفظ شود تا به معماری آن خدشه‌ای وارد نشود به همین دلیل ممکن است واحدهای اقامتی با ظرفیت مشابه با یکدیگر تفاوت‌هایی داشته باشند.

این هتل شامل روم سرویس 24 ساعته، کافی شاپ، رستوران سنتی با غذاهای ایرانی و فرنگی، لم‌کده‌، رستوران تابستانی، سالن همایش‌های ویژه جشن‌ها و مراسمات مختلف، تجهیزات حفاظتی پیشرفته و پارکینگ (با ظرفیت محدود) و ... است.

نمایشگاه و فروشگاه دائمی صنایع دستی محلی، وجود فروشگاه تجهیزات و لوازم صخره نوردی و قرار گرفتن در سایت جهانی بیستون و مجاورت با طبیعت کوهستانی از جمله جاذبه‌های توریستی و گردشگری هتل بین المللی لاله بیستون محسوب می‌شود.

[caption id="attachment_188780" align="aligncenter" width="800"]هتل های متفاوت ایران - هتل های متفاوت را بشناسید - کرمانشاه کدام هتل بریم - بهترین هتل های کرمانشاه - هتل زیبا در کرمانشاه - بیستون - هتل تاریخی در کرمانشاه - کرمانشاه کجا اقامت کنیم - هتل های کرمانشاه نمایشگاه و فروشگاه دائمی صنایع دستی محلی، وجود فروشگاه تجهیزات و لوازم صخره نوردی و قرار گرفتن در سایت جهانی بیستون و مجاورت با طبیعت کوهستانی از جمله جاذبه‌های توریستی و گردشگری هتل بین المللی لاله بیستون محسوب می‌شود[/caption]

 

گردشگران به کدام جاذبه‌های تاریخی دسترسی خواهند داشت؟

میهمانان هتل لاله بیستون علاوه بر اقامت در بنایی تاریخی در منطقه‌ای زیبا به اماکن دیدنی کرمانشاه نیز دسترسی دارند، گردشگران می‌توانند کاخ نیمه تمام ساسان را که در ۲۰ کیلومتری شهر کرمانشاه و در نزدیکی کتیبه بیستون واقع شده است و بقایای یک کاخ مربوط به دوران ساسانیان است را بازدید کنند. مجسمه هرکول که در مجموعه بیستون و در مجاورت شاهراه شرقی به غربی جاده ابریشم بنا شده و قدمت آن به ۱۵۳ سال پیش از میلاد مسیح بازمی گردد از دیگر جاذبه‌های گردشگری این منطقه تاریخی است که مسافران و گردشگران می‌توانند بازدید از آن را در برنامه‌های خود قرار دهند.

پل کهنه نیز از دیگر جاذبه‌های تاریخی کرمانشاه است که مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. پل کهنه یکی از آثار ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران است و در حاشیه شرقی کرمانشاه بنا شده است. قدمت بخشی از این پل به دوران صفوی و بخشی از آن به دوران سلجوقی باز می‌گردد.

کتیبه بیستون که نشانی به جای مانده از داریوش کبیر برای آیندگان است از دیگر جاذبه‌های تاریخی و گردشگری مهم کرمانشاه است که از محبوب‌ترین بناهای تاریخی کرمانشاه نیز به حساب می‌آید.

پل خسرو که از آثار بجای مانده از دوران ساسانی است و در سال ۱۳۸۰ در فهرست آثار ملی ایرن به ثبت رسیده است از دیگر جاذبه‌هایی است که گردشگرانی که در این هتل اقامت می‌کنند می‌توانند از آن بازدید کنند.

پرستشگاه پارتی که بخشی در مجموعه بیستون است و کارشناسان اعتقاد دارند پرستشگاهی مربوط به دوران پارتی است از دیگر جاذبه‌های تاریخی و گردشگری است که گردشگرانی که به کرمانشاه سفر می‌کنند باید در برنامه ریزی خود قرار دهند.

طاق بستان که در زبان کردی به آن تاق وه سان می‌گویند، در دامنه کوه طاق بستان قرار گرفته است. این اثر تاریخی در حقیقت سنگ نگاره‌ها و سنگ نوشته‌های مربوط به دوران ساسانی است و حتما در برنامه گردشگرانی که به کرمانشاه می‌آیند یا در این هتل اقامت می‌کنند قرار دارد.

فاصله هتل لاله بیستون کرمانشاه تا مکان‌های مهم شهر کرمانشاه

* فاصله تا موزه پارینه‌ سنگی زاگرس | 37 دقیقه با ماشین | 38.2 کیلومتر
* فاصله تا غار شکارچیان | 3 دقیقه پیاده | 270 متر
* فاصله تا غار قوری قلعه | یک ساعت و 38 دقیقه با ماشین | 124 کیلومتر
* فاصله تا سراب نیلوفر | 56 دقیقه با ماشین | 61.3 کیلومتر
* فاصله تا نقش برجسته مهرداد دوم | 3 دقیقه پیاده | 230 متر
* فاصله تا پل کهنه | 34 دقیقه با ماشین | 39.3 کیلومتر
* فاصله تا فرهاد تراش | 2 دقیقه با ماشین | 140متر
* فاصله تا منطقه باستانی قلعه چور | یک ساعت و 46 دقیقه با ماشین | 132 کیلومتر
* فاصله تا طاق فرهاد | یک ساعت و 59 دقیقه با ماشین | 168 کیلومتر
* فاصله تا معبد آناهیتا | 50 دقیقه با ماشین | 61.4 کیلومتر
* فاصله تا طاق بستان | 30 دقیقه با ماشین | 31.3 کیلومتر

 

[caption id="attachment_188789" align="aligncenter" width="338"] پرستشگاه پارتی | باستان‌شناسان معتقدند پرستشگاهی متعلق به دوران پارتی است | در شمال نقش برجسته داریوش اول و روبروی نقش برجسته بلاش، آثاری مربوط به یک پرستشگاه از دوره پارتی دیده می‌شود | این آثار شامل دو صفه سنگی است که توسط تعدادی پله سنگی که در دل کوه کنده شده‌اند، به همدیگر مرتبط می‌شوند[/caption]

قیمت‌های اتاق‌ها و سوییت‌های این هتل
* یک تخته | قیمت بورد هتل: 354,200 تومان | قیمت با تخفیف در سایت‌های رزرو: 185,000 تومان

* دو تخته دبل | قیمت بورد هتل: 431,600 تومان | قیمت با تخفیف در سایت‌های رزرو: 218,000 تومان

* دو تخته تویین | قیمت بورد هتل: 431,600 تومان | قیمت با تخفیف در سایت‌های رزرو: 218,000 تومان

* سه تخته | قیمت بورد هتل: 509,000 تومان | قیمت با تخفیف در سایت‌های رزرو: 270,000 تومان

* سوئیت کانکت چهار تخته | قیمت بورد هتل: 719,400 تومان  | قیمت با تخفیف در سایت‌های رزرو: 360,000 تومان

* سوئیت کانکت شش تخته | قیمت بورد هتل: 906,800 تومان | قیمت با تخفیف در سایت‌های رزرو: 454,000 تومانپ


مکان این هتل روی نقشه




 

هتل های متفاوت ایران - هتل های متفاوت را بشناسید - کرمانشاه کدام هتل بریم - بهترین هتل های کرمانشاه - هتل زیبا در کرمانشاه - بیستون - هتل تاریخی در کرمانشاه - کرمانشاه کجا اقامت کنیم - هتل های کرمانشاه

هتل های متفاوت ایران - هتل های متفاوت را بشناسید - کرمانشاه کدام هتل بریم - بهترین هتل های کرمانشاه - هتل زیبا در کرمانشاه - بیستون - هتل تاریخی در کرمانشاه - کرمانشاه کجا اقامت کنیم - هتل های کرمانشاه

هتل های متفاوت ایران - هتل های متفاوت را بشناسید - کرمانشاه کدام هتل بریم - بهترین هتل های کرمانشاه - هتل زیبا در کرمانشاه - بیستون - هتل تاریخی در کرمانشاه - کرمانشاه کجا اقامت کنیم - هتل های کرمانشاه

هتل های متفاوت ایران - هتل های متفاوت را بشناسید - کرمانشاه کدام هتل بریم - بهترین هتل های کرمانشاه - هتل زیبا در کرمانشاه - بیستون - هتل تاریخی در کرمانشاه - کرمانشاه کجا اقامت کنیم - هتل های کرمانشاه

هتل های متفاوت ایران - هتل های متفاوت را بشناسید - کرمانشاه کدام هتل بریم - بهترین هتل های کرمانشاه - هتل زیبا در کرمانشاه - بیستون - هتل تاریخی در کرمانشاه - کرمانشاه کجا اقامت کنیم - هتل های کرمانشاه

هتل های متفاوت ایران - هتل های متفاوت را بشناسید - کرمانشاه کدام هتل بریم - بهترین هتل های کرمانشاه - هتل زیبا در کرمانشاه - بیستون - هتل تاریخی در کرمانشاه - کرمانشاه کجا اقامت کنیم - هتل های کرمانشاه

هتل های متفاوت ایران - هتل های متفاوت را بشناسید - کرمانشاه کدام هتل بریم - بهترین هتل های کرمانشاه - هتل زیبا در کرمانشاه - بیستون - هتل تاریخی در کرمانشاه - کرمانشاه کجا اقامت کنیم - هتل های کرمانشاه

هتل های متفاوت ایران - هتل های متفاوت را بشناسید - کرمانشاه کدام هتل بریم - بهترین هتل های کرمانشاه - هتل زیبا در کرمانشاه - بیستون - هتل تاریخی در کرمانشاه - کرمانشاه کجا اقامت کنیم - هتل های کرمانشاه

هتل های متفاوت ایران - هتل های متفاوت را بشناسید - کرمانشاه کدام هتل بریم - بهترین هتل های کرمانشاه - هتل زیبا در کرمانشاه - بیستون - هتل تاریخی در کرمانشاه - کرمانشاه کجا اقامت کنیم - هتل های کرمانشاه

هتل های متفاوت ایران - هتل های متفاوت را بشناسید - کرمانشاه کدام هتل بریم - بهترین هتل های کرمانشاه - هتل زیبا در کرمانشاه - بیستون - هتل تاریخی در کرمانشاه - کرمانشاه کجا اقامت کنیم - هتل های کرمانشاه

هتل های متفاوت ایران - هتل های متفاوت را بشناسید - کرمانشاه کدام هتل بریم - بهترین هتل های کرمانشاه - هتل زیبا در کرمانشاه - بیستون - هتل تاریخی در کرمانشاه - کرمانشاه کجا اقامت کنیم - هتل های کرمانشاه

 

هتل‌های متفاوت ایران را در لینک‌های زیر بشناسید:

[related-post id="184229"]

[related-post id="184615"]

[related-post id="186122"]

[related-post id="186864"]

[related-post id="188293"]
کد خبر 188779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =