چمدان: محمت نوری ارسوی وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه به خبرگزاری آناتولی اعلام کرد که از اول سال جاری تاکنون حدود 32 میلیون توریست از کشور بازدید کرده‌اند که این نشان می‌دهد جذب گردشگر افزایش 23 درصدی نسبت به زمان مشابه در سال گذشته داشته است. می‌توان گفت که این رقم تا پایان سال به 40 میلیون نفر خواهد رسید که در این صورت رکورد جدید در جذب گردشگر ثبت خواهد شد.

وی با اشاره به تسهیل امکانات رفاهی و گردشگری اظهار داشت: باید بیش از این به مشکلات و نیازهای بخش گردشگری توجه شود که آموزش نیروی کار با کیفیت در صدر آنها قرار دارد و اقداماتی نیز در این زمینه صورت گرفته است.

ارسوی افزود: بر اساس توافقنامه توسعه آموزشی و حرفه‌ای که میان وزارتخانه‌های گردشگری و آموزش ملی امضا شده است، در اولین مرحله از این توافقنامه از دانش آموزان مدارس گردشگری برای افزایش توانمندی‌ها و مهارت‌های خود حمایت خواهد شد. بر اساس این توافقنامه دانش آموزان گردشگری، باید تا پایان تحصیلات خود حداقل دو زبان خارجی را یاد بگیرند. این برنامه را ابتدا از 10 مدرسه نمونه آغاز می‌کنیم. اکنون 76 مدرسه فنی و حرفه‌ای گردشگری وجود دارد که طی 5 سال آینده همه آنان شامل برنامه مذکور خواهند شد.

وزیر فرهنگ و گردشگری همچنین با اشاره به اینکه تسهیل و افزایش امکانات حمل و نقل نیز از دیگر مواردیست که بر افزایش جذب گردشگر تاثیر دارد از همکاری با شرکت هواپیمایی «ترکیش ایرلاینز» خبر داد. وی فرودگاه استانبول را نیز یکی از بزرگترین سرمایه گذاری‌های زیرساختی در توسعه بخش گردشگری ترکیه و شهر استانبول عنوان کرد.

[related-post id="188355"]

[related-post id="187381"]

[related-post id="145474"]
کد خبر 188752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =