سرنوشت زمین همجوار عمارت آمریکایی‌ها در همدان | دو پیشنهاد میراث فرهنگی به کمیته امداد در رابطه با «نورمهال»

چمدان: علی مالمیر در توضیح پیشنهادات ارائه شده گفت: گزینه یک و اولویت سازمان میراث فرهنگی دادن زمین معوض بود که خوشبختانه رئیس کمیته امداد کشور با آن موافقت کرده است.

وی از موافقت رئیس کمیته امداد کشور برای تحویل زمین معوض به جای زمین کمیته امداد استان در تپه «نورمهال» خبر داد و اظهار کرد: ما درباره زمین همجوار عمارت آمریکایی‌ها پیشنهاداتی به کمیته امداد کشور ارائه دادیم که خوشبختانه با استقبال روبرو شد.

مالمیر درباره پیشنهاد دوم عنوان کرد: گزینه بعدی مطرح شده اصلاح نقشه برج‌ها است که تصمیم‌گیری در این زمینه با ما نیست و تهران باید با آن موافقت کند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان ادامه داد: ترجیح و اولویت سازمان میراث فرهنگی کماکان دادن زمین معوض است چرا که این موضوع هم به صلاح شهر، هم میراث فرهنگی و هم کمیته امداد است.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی هیچ‌گونه تعهدی به کمیته امداد ندارد، گفت: این ارگان فقط با شهرداری توافق کرده و موضوع و مشکل پیش آمده مربوط به شهرداری و میراث فرهنگی بوده و کمیته امداد فقط امتیاز بهره‌برداری از آن را دارد.

بر اساس گزارش ایسنا، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهرماه گفت: مطمئنم کمیته امداد هیچ ضرری نمی‌کند و شهرداری و میراث‌ فرهنگی در حال بررسی برای دادن زمین معوض به کمیته امداد هستند تا عمارت «نورمهال» همدان زنده بماند.

[related-post id="181421"]

[related-post id="184826"]

[related-post id="180754"]
کد خبر 188721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =