چمدان: کریم لطفی معاون میراث‌فرهنگی استان چهارشنبه 9 آبان 97 با اعلام این خبر تصریح کرد: عملیات احداث سردر عالی قاپو مدتی است که آغاز شده و به دلیل حساسیت با دقت نظر انجام می شود.

او اضافه کرد: در این مرحله از عملیات عمرانی بررسی‌های جامع در خصوص پی‌ریزی سردر شده و نظر کارشناسان نیز اخذ شده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل تاکید کرد: 10 سال قبل پی‌ریزی غیراصولی در این پروژه انجام شده بود که با نظر کارشناسان شورای فنی سازمان میراث فرهنگی این پی‌ها باید برداشته شود.

به گفته لطفی در ادامه با رسیدن به پی‌های اصلی و تاریخی این پروژه بر روی پی‌های تاریخی احداث می‌شود که این مهم در بازدید نماینده ایکوموس از این پروژه به تائید رسید و در خصوص نحوه ساخت و سازها نیز نظراتی اعلام شد.

او ادامه داد: در هفته‌های گذشته آزمایش خاک در این پروژه نیز انجام شده و روند احداث سردر مطابق با اصول فنی تداوم خواهد یافت.

 

[caption id="attachment_188637" align="aligncenter" width="720"] عکسی در پی اعلام بازسازی سردر عالی قاپو اردبیل در فضای مجازی منتشر شد که مدعی بود تخریب پی‌ سردرعالی قاپو اردبیل متعلق به عصر شاه عباس دوم که در کاوش‌های دهه ۸۰ کشف شده بود به علت باز کردن محل جاگذاری میلگردها برای احیای سردر عالی قاپو و نقاره خانه رخ داده است[/caption]
کد خبر 188634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =