فیل‌سواری سال‌ها است به یکی از جاذبه‌های گردشگری کشورهای جنوب آسیا از جمله هند، تایلند و ویتنام تبدیل شده است. از این‌رو، بسیاری از سازمان‌های حفاظت از حیوانات با سوء‌استفاده از این جانور آرام و بزرگ‌ترین جانور ساکن خشکی مبارزه می‌کنند و تاکنون موفق شده‌اند جلوی بسیاری از این تورها را بگیرند.

اکنون پارک ملی یوک‌دون با الهام از دستورالعمل‌هایی که سازمان «جانوران آسیا» ارائه کرده است تصمیم گرفته است فیل‌سواری را به‌طور کامل متوقف کند و از این‌پس، فیل‌های ساکن این پارک می‌کنند آزادانه و بدون زنجیر پا در پارک زندگی کنند.

فیل‌هایی که در تورهای فیل‌سواری به مسافران خدمات ارائه می‌دهند برای ساعات طولانی به درخت‌ها با زنجیر بسته می‌شوند بدون اینکه به آب دسترسی داشته باشند و مجبور هستند سبدهای بزرگ ویژه نشستن بازدیدکنندگان را حمل کنند.
 



این فیل‌های بیچاره اجازه ندارند با همدیگر تماس داشته باشند این درحالی است که فیل‌ها عادت دارند برای رفع دلتنگی دم‌های همدیگر را بگیرند. این جانوران آرام عادت دارند در زیستگاه طبیعی خودشان گردش کنند، خاک‌بازی، گل‌بازی و آب‌تنی کنند و پوستشان را به درخت بخارانند. درحالی‌که فیل‌های اسیر برای فیل‌سواری از تمام این رفتارهای طبیعی محروم‌اند.

بنیاد جانوران آسیا در حمایت از فرهنگ‌سازی و تشویق گردشگران برای تماشای فیل‌ها در طبیعت ۶۵هزار دلار از جولای ۲۰۱۸ تا جولای ۲۰۲۳ به این پارک اختصاص داده است.

کد خبر 187574

برچسب‌ها