چمدان: باستان‌شناسان «پروژه ناوگان دریایی دریای سیاه» (MAP) بر این باورند که این کشتی 23 متری بازرگانی متعلق به یونانیان باستان است. به‌دلیل فقدان اکسیژن در عمق زیاد، این کشتی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و دکل، سکان و نیمکت‌های پاروزن‌های آن همگی دست‌نخورده هستند.

پروفسور جان آدامز، پژوهشگر اصلی این پروژه باستان‌شناختی در این‌خصوص می‌گوید: «اینکه یک کشتی از دنیای کلاسیک تاکنون در عمق حدود 2 کیلومتری از سطح آب آرمیده سالم مانده باشد چیزی است که هرگز آن را باور نمی‌کردم. این کشف می‌تواند درک ما را از کشتی‌سازی و دریانوردی در دنیای باستان تغییر دهد.»

این تیم قصد دارد کشتی را همانجایی که کشف کرده‌ رها کند. به‌هررو، این دانشمندان تکه‌ای کوچک از آن را برای برای انجام آزمایش‌های تعیین تاریخ رادیوکربنی به دانشگاه ساوث‌همپتون برده‌اند و نتایج این تاریخ‌نگاری تایید می‌کند که این کشتی قدیمی‌‌ترین کشتی دست‌خورده غرق‌شده‌ای است که تاکنون نوع بشر با آن آشنا شده است.

[related-post id="1413"]

[caption id="attachment_187464" align="aligncenter" width="1780"] این کشتی 23 متری بازرگانی متعلق به یونانیان باستان است که به‌دلیل فقدان اکسیژن در عمق زیاد، در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و دکل، سکان و نیمکت‌های پاروزن‌های آن همگی دست‌نخورده هستند[/caption]

 

[caption id="attachment_187465" align="aligncenter" width="961"] محل کشف کشتی 2400 ساله در دریای سیاه[/caption]

 
کد خبر 187460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =