چمدان: این بازدید که بنا به پیشنهاد محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور در ادامه مطالعات مرمتی سازه کاخ صاحبقرانیه انجام شد، جمعی از کارشناسان خارجی و متخصص مرمت از کشورهای مختلف دنیا و عضو کمیته علمی ایسکارسا حاضر در این کارگاه آموزشی بین المللی با همراهی معاون میراث فرهنگی و سید هادی احمدی مدیرکل حفظ و احیاء بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی سازمان متبوع، از بنای کاخ صاحبقرانیه بازدید کردند.

در این بازدید علاوه بر کارشناسان و متخصصین خارجی عضو این کمیته علمی همچون پروفسور گرون آرون رئیس ایسکارسا، کازامیر مدرس این کارگاه آموزشی، استیفن. جی. کلی مهندس معمار و سازه در پروژه های دولتی و خصوصی، ماریا سگارر الاگونس، مارک اسکلودوفسکی، یوشینوری ایواساکی، میلوس در دراسکی، کلودیو مودنا، رامیرو سوفرونی، آکاردیوس کویسین و آندرونیکی میلتیادو از دیگر اعضاء این کمیته، دو تن از صاحبنظران و متخصصان ایرانی همچون سید امیرمهرداد حجازی و عیسی اسفنجاری و جمعی از کارشناسان میراث فرهنگی نیز حضور داشتند.

یادآور می شود این کارگاه آموزشی سه روزه با هدف به روزرسانی سطح علمی کارشناسان مرمت و حوزه میراث فرهنگی، آشنایی با آخرین فن آوری و دانش مقاوم سازی بناهای تاریخی، تبادل تجربیات جهانی و ایران در خصوص استحکام بخشی و همچنین بررسی نقاط ضعف و قوت پروژه های بزرگ مقاوم سازی در ایران در حال برگزاری است.

کد خبر 186892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =