بازرسی مهر پاسپورت گردشگر خارجی در یک پلیس راه استان یزد | واکاوی غیرمتعارف درباره سفرهای گردشگر خارجی

چمدان: برخورد نیروهای نظامی و انتظامی همیشه از موارد حساسیت برانگیز در حوزه گردشگری بوده و گردشگران در کشورهای مختلف نسبت به آن حساس هستند. پلیس راه‌ها که همواره عامل امنیت جاده‌ها هستند گاهی با برخورد‌های سلیقه‌ای باعث رنجش گردشگران خارجی می‌شوند.

براساس اطلاعی که به چمدان داده شده است این بار پلیس راه مهریز در استان یزد پس از نگه داشتن یک خودرو حامل گردشگر خارجی پس از بررسی مدارک راهنمای گردشگری، درخواست بازدید از پاسپورت گردشگر خارجی را می‌کند. این در حالی است که عموما گردشگران نسبت به ارائه پاسپورت خود حساس هستند. با این وجود با توجه به شرایط محورهای ورودی از سمت جنوب به استان یزد، حساسیت بیشتر توسط نیروهای انتظامی قابل درک است.

اما این بار مامور رسیدگی کننده با بررسی قسمت‌ مهرهای ورود و خروج پاسپورت گردشگر خارجی از او درباره علت سفر به کشورهای مختلف سوال کرده است. سوالی که شاید زمان ورود به یک کشور توسط پلیس گذرنامه طبیعی باشد اما تکرار آن در جاده‌های کشور اتفاق خوشایندی نیست.

پیش از این نیز بارها برخورد در جاده‌ها با خودروهای حامل گردشگران و جمع آوری پاسپورت آنها حاشیه ساز شده بود. گفتنی است که در روزهای گذشته با هماهنگی دستگاه‌های مختلف کشور حتی درج مهر ورود و خروج کشور در پاسپورت بخشی از گردشگران خارجی حذف شده تا آرامش آنها برای سفر به ایران حفظ و جنگ تلبیغاتی علیه ایران بی‌اثر شود. با این وجود چنین برخوردهایی موجب سوء برداشت گردشگران خارجی و دلخوری آنها از شرایط پیش آمده می‌شود.

این برخورد به اطلاع اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد نیز رسیده و موضوع در دست پیگیری است.

چمدان آمادگی انتشار دلایل پلیس راه مهریز در برخورد با گردشگر خارجی و در واکنش به این گزارش را دارد.
کد خبر 186700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =