خانه‌ای ۸۰ ساله در محله تاریخی سنگلج تهران که سال‌ها تبدیل به انبار شده بود، به همت فعالان بخش خصوصی مرمت و تبدیل به اقامتگاهی برای گردشگران خارجی شده است.

اقامتگاه بوم گردی - هاستل سی‌دار - اقامتگاه بومگردی در سنگلج

خانه‌ای ۸۰ ساله که معماری دوره پهلوی اول خود را حفظ کرده است در محله تاریخی سنگلج تهران تبدیل به اقامتگاهی برای گردشگران خارجی شد[/caption]

در قلب بافت تاریخی محله سنگلج تهران هنوز خانه‌هایی با معماری قدیمی باقی مانده و آپارتمان‌سازی بافت این منطقه را به طور کامل نابود نکرده است. این بار یک خانه کوچک با حیاط و درختان کهنسالش که کم و بیش از نظرها پنهان مانده، توجه فعالان عرصه گردشگری را جلب کرده تا این بار هاستلی متفاوت از دل بافت تاریخی تهران سر برآورد.
 

عروسک‌های بومی ایران صاحب بخشی از این هاستل خواهند بود

عروسک‌های بومی ایران صاحب بخشی از این هاستل خواهند بود

عروسک‌های بومی ایران که چند سالی می‌شود از گنجه خاطرات بیرون آمده‌اند نیز قرار است صاحب بخشی از این خانه باشند تا سی‌دار فرهنگ و رسوم ایرانی را در دل خود جای دهد.
 

عروسک‌های بومی ایران صاحب بخشی از این هاستل خواهند بود

هاستل سی‌دار با ۴ اتاق ۱۴ نفر ظرفیت پذیرش دارد[/caption]

این خانه که معماری دوره پهلوی اول خود را حفظ کرده است به تازگی پس از مرمت و بازسازی به اقامتگاهی برای گردشگران خارجی تبدیل شده است. هاستل سی‌دار با ۴ اتاق ۱۴ نفر ظرفیت پذیرش دارد.

هاستل‌ها و اقامتگاه‌های سنتی نوع متفاوتی از اقامتگاه‌ها برای گردشگران خارجی هستند که هر چند سال‌هاست در شهرهای گردشگرپذیر انواع آنها شروع به کار کرده‌اند اما آرام آرام پای آنها به پایتخت نیز باز شده و قرار است ظرفیت تازه‌ای برای گردشگری شهر تهران باشند.

کد خبر 186359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =