واکنش اصناف به انتخاب یک راهنمای گردشگری به عنوان معاون جدید گردشگری  | این معاونت نیاز به پالایش دارد

چمدان: پس از یک ماه سردرگمی ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بالاخره حکم انتصاب معاونت گردشگری به ولی تیموری رسید. او که پیش از این معاون ارزیابی و نظارت گردشگری بود در دوره معاون قبلی گردشگری از این معاونت جدا شده بود. در یک ماه گذشته اسامی زیادی به عنوان گزینه معاونت گردشگری کشور مطرح شد و در آخر قرعه به نام ولی تیموری افتاد که از سال‌ها قبل در بدنه این معاونت مشغول به کار است. انتصاب او به این سمت واکنش اصناف مختلف گردشگری را به همراه داشته که موافقت آنها با انتصاب فردی از بدنه گردشگری وجه مشترک این واکنش‌هاست. اصناف مختلف گردشگری همچنین در واکنش‌های خود انتظاراتشان از معاون تازه گردشگری را مطرح کردند.

فضا برای حضور متخصصان باز شود

محسن حاجی سعید، عضو هیات مدیره فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری در واکنش به این انتصاب به چمدان گفت: معاون تازه گردشگری، کارش در این حوزه را به عنوان راهنمای گردشگری شروع کرده و حالا متولی گردشگری کشور شده است.

او ادامه داد: در شرایط فعلی که هیچکس در پست‌های مدیریتی در جای خود قرار ندارد، خوشبختانه این بار یک نیروی متخصص به سمت معاون گردشگری کل کشور رسیده که این اتفاق ارزشمندی است.

حاجی سعید همچنین درباره آینده این معاونت گفت: امیدواریم در دوره ایشان نیز نظر متخصصان حاکم شود و فضا برای حضور متخصصان در معاونت گردشگری کشور بازتر شود. باید معاونت پالایش شود و کسانی که در این صنعت کار کردند و متخصص آن هستند، وارد معاونت و مشغول به کار شوند.


[caption id="attachment_185426" align="alignnone" width="326"] ولی تیموری، راهنمای گردشگری به زبان فرانسه و انگلیسی از سال 76 |  سوابق کاری: مدیرکل دفتر مناطق نمونه و زیرساخت‌های گردشگری، مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری، معاون دفتر برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه گردشگری[/caption]

مهمترین خواسته | هتل‌ها: نرخ ارزی و درجه بندی

نوای موافقت با انتصاب ولی تیموری از سوی هتلداران نیز شنیده می شود. جمشید حمزه زاده رییس جامعه هتلداران ایران پس از این انتصاب مهمترین خواسته‌های هتلداران از معاون جدید را برشمرد و گفت: معاون تازه از بدنه مجموعه سازمان میراث فرهنگی و این یک حسن است زیرا نیازی به صرف زمان یکساله برای آشنایی با مفهوم گردشگری و مبانی مرتبط با آن را ندارد. البته نحوه اولویت دادن به مباحث مختلف گردشگری نیازمند اشراف به همه بخش‌های این عرصه است و انتظار این است که وی با تقویت بخش تشکل‌ها و تفویض بخشی از امور تصدی‌گری به رونق عرصه گردشگری کمک کند.

او با اشاره به انتظارات هتلداران گفت: در کنار پیگیری موانع و چالش‌های صنعت هتلداری، تعیین تکلیف بحث نرخ ارزی یکی از انتظارات ماست و همچنین درجه‌بندی هتل‌ها نیز یکی دیگر از انتظارات ما از معاونت گردشگری به حساب می‌آید. برخی از هتل‌های ما به دلایل مختلف درجه‌بندی نشده‌اند و بهتر است کمیسیون درجه‌بندی در سطح استان‌ها تشکیل و با سرعت وضعیت درجه‌بندی هتل‌ها را مشخص کنند.

واکنش جامعه اقامتگاه‌های بوم گردی

جامعه اقامتگاه‌های بوم گردی کشور به تازگی تشکیل شده است. با این وجود این جامعه نیز با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به انتصاب معاون جدید گردشگری کشور واکنش نشان داد. در این اطلاعیه کوتاه، معاون تازه گردشگری حامی اقامتگاه‌های بوم گردی معرفی شده و اطلاعیه محتوای حمایتی از معاون تازه گردشگری کشور دارد.

دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی کشور، صنف دیگری از اصناف گردشگری است که همواره در مواقع تعیین معاونت گردشگری نام اعضای آن نیز سر زبان‌ها می‌افتد. با این وجود اعضای دفاتر خدمات مسافرتی که این روزها درگیر مشکلات مالی و تعلیق خود خواسته هستند، واکنش مشخصی به انتصاب جدید نشان نداده‌اند. بر این اساس یکی از اقدامات معاون جدید گردشگری کشور باید رفع مشکل دفاتر خدمان مسافرتی باشد که به تازگی تعداد زیادی از آنها درخواست خود تعلیقی داده‌اند.
کد خبر 185401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =