چمدان: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری و ایرلاین‌های داخلی، در اربعین امسال نیز یک نرخ مصوب برای پروازهای مستقیم میان شهرهای مختلف ایران و فرودگاه‌های دو شهر نجف و بغداد در عراق در نظر گرفته شد تا بدین ترتیب مسافران بتوانند با پرداخت دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در مسیر تهران – نجف – تهران و تهران – بغداد – تهران بلیت پروازهای مدنظر خود را تهیه کنند.

در شرایطی که حدود دو هفته تا آغاز رسمی سفرهای اربعین باقی‌مانده بررسی‌ها نشان می‌دهد که بخش قابل توجهی از ظرفیت پروازهای رفت از ایران به سمت عراق در روزهای منتهی به مراسم اربعین به پایان رسیده و تنها تعداد معدودی بلیت برخی پروازهای یک طرفه به سمت عراق باقی‌مانده است.

گزارش های رسیده حاکی از آن است که ایرلاین‌های ایرانی در طول این مدت به نرخ‌های مصوب عمل کرده‌اند و خبری از گرانفروشی در بازار بلیت اربعین وجود ندارد.

برای مسافرانی که قصد دارند همچنان به شکل هوایی به عراق سفر کنند تنها گزینه‌های محدودی بلیت ایرلاین‌های خارجی باقی‌مانده که اکثر قریب به اتفاق‌ آنها به شکل غیرمستقیم و حداقل با یک توقف انجام می‌شوند که رقم آنها نیز بسیار بالاتر از نرخ‌های مصوب است.

در مسیر برگشت شرایط یافتن بلیت از مسیر رفت نیز دشوارتر شده تا جایی که در روزهای پس از مراسم اربعین تقریبا هیچ پروازی ظرفیت انتقال مسافران از عراق به سمت ایران را ندارد.

در این مسیر نیز ایرلاین‌های خارجی گزینه‌هایی را ارائه کرده‌اند که باز هم با توجه به توقف‌های برنامه‌ریزی شده و نرخ‌های بسیار بالای بلیت عملا برای مسافران صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

مجوز انجام پروازهای فوق‌العاده اربعین صادر شد

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از صدور مجوز پروازهای فوق‌العاده اربعین خبر داد و گفت: به‌زودی فروش بلیت این پروازها پس از برنامه‌ریزی شرکت‌های هواپیمایی آغاز می‌شود.

مقصود اسعدی سامانی با بیان این‌که فروش بلیت پروازهای برنامه‌ای اربعین در حال انجام است، اظهار کرد: برای انجام پروازهای فوق‌العاده اربعین نیز شرکت‌های هواپیمایی به سازمان هواپیمایی درخواست داده‌اند.

وی با بیان این‌که مجوز پروازهای فوق‌العاده اربعین صادر شده است، افزود: ایرلاین‌ها در حال برنامه‌ریزی برای فروش بلیت این پروازها هستند.

وی تصریح کرد: قیمت بلیت پروازهای یکطرفه اربعین 1.1 میلیون تومان و رفت و برگشت تهران و سایر شهرها به عتبات عالیات 2.2 میلیون تومان است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: بلیت پرواز مشهد ــ نجف ــ مشهد و مشهد ــ بغداد ــ مشهد 2.8 میلیون تومان است.

سامانی همچنین از برگزاری جلسه با مسئولان دفاتر فروش بلیت طی امروز خبر داد و گفت: این جلسه با هدف جلوگیری از تخلفات احتمالی دفاتر و آژانس‌ها برگزار می‌شود که تا امروز مورد خاصی در این زمینه نداشته باشیم.

آغاز فروش بلیت قطارهای اربعین 

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا گفت: بلیت قطارهای اربعین این شرکت از ساعت ۱۰ صبح امروز با قیمت ۷۰ تا ۱۵۰ هزار تومانی آغاز می‌شود.

محمد رجبی اظهار کرد: برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی(ع) از تاریخ‌ 27 مهرماه تا 13 آبان، حدود 134 رام قطار فوق‌العاده برای مسیر تهران ــ کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

وی  در خصوص برنامه‌های این شرکت برای سفرهای زیارتی اربعین حسینی به کشور عراق گفت: از حدود 2 ماه پیش هلدینگ هگتا و دو شرکت زیرمجموعه‌اش یعنی رجا و شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی تأمین با پشتیبانی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ریزی گسترده‌ای را برای ارائه خدمت به زائران حسینی تدارک دیده‌اند.

وی یادآور شد: تلاش شده است با تأمین قطار به‌صورت فوق‌العاده تا ایستگاه‌ راه‌آهن کرمانشاه و هماهنگی اتوبوس از ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه تا مرز مهران توسط آژانس‌های تأمین و برنا گشت امید هر دو در قالب یک بسته همچنین هماهنگی اتوبوس از مهران به نجف و بالعکس از کربلا تا مرز مهران توسط آژانس برناگشت امید به‌صورت آپشنال در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

مدیرعامل رجا با اشاره به تنوع قطارهای فوق‌العاده درنظر گرفته‌شده برای متقاضیان سفر به کرمانشاه و بالعکس افزود: سازمان قطارهای فوق‌العاده برای ایام اربعین چهارتخته، شش‌تخته و صندلی است.

رجبی گفت: قیمت بلیت قطار از تهران تا کرمانشاه بر اساس نوع قطار و به‌صورت تک‌مسیره از حدود 700 هزار ریال تا حدود یک‌میلیون و 500 هزار ریال متغیر بوده که هزینه پذیرایی (نسبت به ساعت حرکت) نیز در آن محاسبه شده است.

مدیرعامل آژانس خدمات مسافرتی جهانگردی تأمین نیز در خصوص نرخ بلیت‌ اتوبوس از ایستگاه کرمانشاه تا مرز مهران و بالعکس گفت: بلیت اتوبوس این مسیر به‌صورت رفت و برگشت به‌قیمت یک‌میلیون و 500 هزار ریال است.

با توجه به تناوب نرخ ارز و به‌منظور جلوگیری از تفاوت نرخ‌ها در پرداختی از سوی زائران همچنین سهولت در امر زیارت، شرکت برنا گشت امید آمادگی ارائه بسته ادامه مسیر بلیت ترکیبی، از مرز مهران به نجف اشرف و برگشت از کربلا به مرز مهران را با نرخ 5 میلیون و 600 هزار ریال را دارد.

علاوه بر عرضه بلیت قطار و اتوبوس‌های یادشده در دفتر مرکزی شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا در تهران، تعدادی از نمایندگی‌های فروش منتخب نیز در این شهر اقدام به فروش بلیت قطارهای اربعین رجا می‌کنند که نام این دفاتر فروش در سایت رجا اطلاع‌رسانی می‌شود.

متقاضیان سفر اربعین حسینی باید توجه داشته باشند که برای خرید بلیت و در طول مسیر باید مدارک شناسایی معتبر و گذرنامه را همراه داشته و بعد از خرید بلیت بلافاصله مندرجات آن را کنترل و در صورت هر گونه مغایرت، غیرهمنام یا مخدوش بودن موضوع را به‌اطلاع اپراتور فروش برسانند.
کد خبر 185359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =