ایران برای گردشگری فضاپایه چه برنامه‌هایی دارد؟  | با آسمان شب هم می‌توان گردشگر جذب کرد

چمدان: مرتضی براری با اشاره به نقش گردشگری فضاپایه در رونق اقتصاد گردشگری گفت: شناخت و دستیابی به فضا از اولویت‌های کشور است.

رئیس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه کشف اسرار خلقت یکی از برنامه‌ها برای رونق اقتصادی است یادآور شد: امروزه گردشگری بین شهری و بین کشوری را تجربه کرده‌ایم اما تجربه گردشگری بین سیاره‌ای اولویت فعلی برخی از کشورهاست و چندین شرکت نیز سرمایه‌گذاری در این حوزه را آغاز کرده‌اند.

براری با اشاره به اینکه در برخی از کشورها پارک‌های فضایی بازدید کننده‌های قابل توجهی دارند، گفت: کشور ما به واسطه پهناور بودن آسمان بسیار جذابی دارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه هر شب در آسمان‌ رویدادهای فراوانی صورت می‌گیرد و در جهان سعی می‌شود که با استفاده از شبکه جهانی اینترنت اتفاقات آسمان در دسترس عموم قرار گیرد.

رئیس سازمان فضایی ایران یادآور شد: خوارزمی ۱۲۰۰ سال پیش دقیق‌ترین نقشه جهان را ترسیم کرد. ابوریحان و خیام نیز در حوزه نجوم دستاوردهای فراوانی داشتند در حالیکه در کشورهای اطراف ممکن است به اندازه انگشتان دست منجم وجود نداشته باشد و ما می‌خواهیم بستری که در کشور وجود دارد را تبدیل به فرصتی برای رونق صنعت گردشگری کنیم.

براری با بیان اینکه در کشور مکان‌هایی وجود دارد که شبیه به سیارات دیگر است، گفت: مثلا تپه مریخی دامغان، کوه‌های مریخی چابهار، دریای ستارگان قشم و یا گذر پریان کرمان فرصت بسیار مناسبی برای رونق گردشگری فضاپایه است. این در حالیست که کشورهای اطراف این تپه‌ها را به شکل مصنوعی برای جذب گردشگر ایجاد می‌کنند.

رئیس سازمان فضایی ایران ادامه داد: شبیه سازی منظومه شمسی و ویژگی‌های فضا در آسمان از دیگر کارهایی است که برای رونق گردشگری فضاپایه می‌توان انجام داد.

براری با اشاره به دستاوردهای برخی کشورها و تلاش آنان برای ایجاد هتل‌های فضایی گفت: در برخی کشورها با فراهم آوردن امکان بی وزنی روی زمین تجربه قرار داشتن در فضا را برای گردشگران ایجاد می‌کند.

 
کد خبر 185330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =