چمدان: سید محمد بطحایی در پاسخ به اینکه پرونده طرح تعطیلات زمستانی مدارس به کجا رسید، گفت: بعید است این طرح امسال اجرایی شود.

[related-post id="184409"]

سید حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه گفت: زمستان سال گذشته بحث تعطیلی زمستانی مدارس در لایحه هوای پاک توسط دولت به مجلس ارائه شد و پس از بررسی در کمیسین کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس بند مربوطه رای نیاورد.

وی با بیان اینکه در زمستان تاکید می‌شود از سفرهای غیر ضروری خودداری کنید خاطرنشان کرد: برای رونق گردشگری باید اوضاع اقتصادی مردم بهبود یابد و توسعه این صنعت ریشه در هزینه‌های سفر و توانایی مالی مردم دارد؛ امکانات رفاهی باید گسترش یابد تا بتوان در این زمینه به نتایج مطلوبی دست یافت. تعطیلی مدارس راه چاره نیست بنابراین با اجرای طرح تعطیلی زمستانی رونق گردشگری محقق نمی‌شود.

این نماینده مردم در مجلس به خانه ملت گفت: بسیاری از والدین شاغل هستند بنابراین با تعطیلی مدارس نه تنها گردشگری رونق پیدا نمی‌کند بلکه دغدغه جدیدی برای خانواده‌ها ایجاد می‌شود.

میرزاده معتقد است تعطیلی مدارس کمکی به کاهش آلودگی هوا نمی‌کند چراکه با تحقق این موضوع دانش آموزان بیشتر از منزل خارج می‌شوند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آموزش و پرورش باید با ارزیابی شرایط و وضعیت تمامی استان‌ها لایحه تعطیلات زمستانی را ارائه دهد در غیر این صورت این طرح پختگی لازم برای تصویب را ندارد.

[related-post id="42572"]
کد خبر 184912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =