خرید بلیط قطار و باید و نبایدهای یک سفر ایمن

چمدان: اگر خرید بلیط قطار خود را انجام داده و قرار است یک سفر خاطره انگیز را با قطار تجربه کنید، بد نیست به نکاتی که به شما پیش و در حین سفر کمک می کنند تا امنیت سفرتان بالاتر برود، توجه کنید. قاصدک 24 می تواند در هنگام رزرو بلیط قطار در کنار شما باشد.

قبل از سفر

سبک سفر کنید تا بتوانید چمدان خود را به راحتی جابجا کنید. متأسفانه باربرها همیشه هم حاضر نیستند. اگر قرار باشد با خرید بلیط هواپیما به کشورهایی مانند ایتالیا پرواز کنید، کار سخت تر هم می شود؛ چرا که باید برای استفاده از این سرویس، آن را از قبل رزرو کنید. به علاوه همیشه سعی کنید تا ایمنی در برنامه سفرتان در اولویت قرار داشته باشد. در صورت امکان از تغییر قطار خود در نیمه شب خودداری کنید، به ویژه اگر توقف این قطارها طولانی است.

نکته دیگری که باید رعایت کنید این است که تا جایی که ممکن است از قبل در مورد ایستگاه های قطاری که می خواهید از آنها استفاده کنید، تحقیق کنید. این کار برای این است که دریابید آیا ایستگاه های مذکور از نظر مسائلی چون کیف قاپ ها، تأخیر قطارها یا مشکلات دیگر سابقه بدی دارند یا خیر. در ضمن یادتان نرود که برای چمدان های خود قفل تهیه کرده و اگر قرار است به سفر درازی بروید، تسمه هایی تهیه کنید تا چمدان خود را به قسمت بالایی آن متصل کرده و امکان دزدیده شدن آن را کاهش دهید. خرید یک کیف کمری و استفاده از آن برای نگهداری پول، بلیط، پاسپورت و کارت اعتباری هم راه خوبی به نظر می رسد.

 



 

در ایستگاه قطار

وحشت نکنید! اما حتی در روشنایی روز هم ممکن است هدف سارقان قرار بگیرید. بنابراین کیف کمری تان را بسته و چهار چشمی مراقب چمدان تان باشید. مدارک سفر و بلیط خود را سروسامان دهید تا نیاز به زیر و رو کردن چمدان برای پیدا کردن آنها نداشته باشید. این نکته را هم به خاطر داشته باشید که کیف قاپ ها از سردرگمی شما نهایت استفاده را خواهند برد و قبل از آنکه بفهمید چه اتفاقی افتاده، طعمه آنها خواهید شد.

مجبور هستید چندین ساعت را در یک ایستگاه قطار سپری کنید؟ خوب پس جایی را برای نشستن انتخاب کنید که امن و نزدیک مسافران دیگر باشد. فراموش نکنید که اشیای قیمتی خود را خوب چک کنید. کیف خود را خوب بسته و کیف پول خود را برای مدت طولانی در دستتان نگاه ندارید. فرض کنید چمدان شما کودک شماست؛ آن را از خود جدا نکنید مگر اینکه آن را در جای امنی گذاشته باشید. بالاخره اینکه هرگز از ریل های قطار برای رسیدن به سکوی دیگر عبور نکنید و از مسیرهای نشانگذاری شده برای رسیدن به سکوی دیگر استفاده کنید.

در هنگام سوار شدن به قطار

حالا که به سلامت به مرحله سوار شدن به قطار رسیده اید، تا جایی که ممکن است زود سوار قطار شوید تا بتوانید چمدان خود را همراه خود نگاه دارید. کیف های بزرگ را هم در نقطه دید خود قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که واگن درست را سوار شده اید. البته می توانید این اطلاعات را با خواندن نشانه هایی که در خارج از واگن وجود دارند، به دست آورید. اگر هم تردید دارید، از یک راهنما سئوال کنید.

حواستان به چمدان، اشیای قیمتی و مدارک سفر باشد

فراموش نکنید که چمدان خود را قفل کرده و آن را قفل نگاه دارید. اگر تنها سفر می کنید، سعی کنید هرگز دوربین عکاسی، پول، وسایل برقی و مدارک سفر را رها نکنید. در صورت امکان در کوپه خود را در هنگام خوابیدن قفل کنید. منطق حکم می کند که به غریبه ها اعتماد نکنید. گاهی حتی یک غریبه خوش پوش ممکن است دزد از آب در آید. اگر قرار است به همراه مسافران دیگری که نمی شناسید، در یک کوپه بمانید، کیف پولتان را زیر سرتان بگذارید تا هر حرکتی را متوجه شوید. غذا و نوشیدنی خود را چک کنید

همیشه فرض را بر این قرار دهید که آب قطار آشامیدنی نیست. بنابراین از آب معدنی استفاده کرده و بعد از شستن دست های خود با آب، آنها را ضدعفونی کنید. از پذیرفتن آب و غذا از غریبه ها هم خودداری کنید. برای شروع یک سفر ایمن، بلیط هواپیما و بلیط قطار خود را از قاصدک 24 بخرید.

کد خبر 184843

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =