چمدان: بالی استانی در اندونزی و بزرگ‌ترین جمعیت هندو در این کشور به‌شمار می‌رود. این استان شامل جزیره اصلی بالی و چند جزیره کوچک همسایه است و پایتختش شهر دنپاسار است که در بخش جنوب‌غربی جزیره قرار دارد. 83.5 درصد از جمعیت بالی هندو هستند و پس ‌از آنها مسلمانان با 13.4 درصد، مسیحیت با 2.5 درصد و بودایی‌ها با 0.5 درصد سایر ساکنان این استان را تشکیل می‌دهند.

این جزیره به‌ دلیل قرار گرفتن میان دو اقیانوس آب‌های گرم هند و آرام به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مقصدهای ورزش‌های آبی جهان شناخته می‌شود و از این‌رو سالانه بسیاری از دوستداران این نوع از ورزش‌ها به این جزیره سفر می‌کنند. بنابر اداره آمار بالی، درکل، 5 میلیون و 697هزار و 739 گردشگر خارجی در سال 2017 از این استان بازدید کردند و فقط در نیمه اول سال 2018 بیش‌از 2 میلیون و 348 هزار گردشگر بین‌المللی تعطیلات را در بالی سپری کردند.

یکی از زیباترین تجربه‌هایی که سواحل ماسه‌ای و آب‌های شفاف و آرام بالی به گردشگران خارجی عرضه می‌کند ورزش‌های آبی است. در ادامه با بعضی از این ورزش‌ها آشنا می‌شوید. هرچند بازدید از بالی به‌دلیل اقلیم و طبیعت منحصربه‌فرد آتشفشانی‌اش تجربه‌ای فراموش‌نشدنی است اما اگر امکان سفر به این مقصد گردشگری را ندارید صرفا برای انجام این ورزش‌های آبی می‌توانید به جزیره مرجانی کیش سفر کنید.

[related-post id="8044"]

پیراشکی غلتان بالی│ یکی از ورزش‌های بالی «پیراشکی غلتان» نام دارد. گردشگران روی قایقی بادی که شبیه پیراشکی است سوار  و از طریق طناب با قایق موتوری پرسرعتی کشیده می‌شوند.

سطح ماجراجویی: آسان

هزینه: حدود 8 دلار برای هر نفر

بهترین فصل: آوریل و سپتامبر

نیاز به آشنایی با شنا: خیر

وسایل مورد نیاز: جلیقه نجات

 



 

جت‌اسکی│ یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های آبی در بالی جت‌اسکی است. گردشگران وسیله نقلیه موتوری آبی شبیه به موتورسیکلت را سوار می‌شوند و سواری پرسرعت در آب را تجربه می‌کنند.

سطح ماجراجویی: آسان

هزینه: حدود 17 دلار برای هر نفر

بهترین فصل: آوریل و سپتامبر

نیاز به آشنایی با شنا: خیر

وسایل مورد نیاز: جلیقه نجات

 



 

غواصی با لوله‌وماسک (اسنورکلینگ)│ این نوع غواصی برای افرادی که از تجربه غواصی در عمق دریا می‌ترسند ورزش بسیار خوبی است. آب‌های شفاف و آبی بالی با صخره‌های مرجانی و غنی از حیات دریایی برای انجام این نوع غواصی بسیار فریبنده‌اند.

سطح ماجراجویی: متوسط

هزینه: حدود 35 دلار برای نفر

بهترین فصل: دسامبر تا مارس

نیاز به آشنایی با شنا: خیر

وسایل مورد نیاز: لوله و عینک غواصی و فین (کفش غواصی)

 



 

موج‌سواری│ یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های در بالی موج‌سواری است. در این استان برای تمام سطوح مبتدی تا پیشرفته تعداد بی‌شماری مدارس موج‌سواری وجود دارد.

سطح ماجراجویی: دشوار

هزینه: حدود 7 دلار برای اجاره تخته موج‌سواری

بهترین فصل: آوریل تا اکتبر

نیاز به آشنایی با شنا: بله

وسایل مورد نیاز: تخته موج‌سواری

 



 

اسکی روی آب│ این ورزش، سُرخوردن روی آب‌های آبی اقیانوس با تخته‌های اسکی است. این تخته‌های ‌اسکی از طریق طنابی با قایق موتوری پرقدرتی کشیده می‌شود.

سطح ماجراجویی: دشوار

هزینه: حدود 16 دلار

فصل مناسب: آوریل تا اکتبر

نیاز به آشنایی با شنا: بله

وسایل مورد نیاز: لباس غواصی و جلیقه نجات

 



 

قایق‌سواری موزی‌│ یکی دیگر از فعالیت‌های آبی در بالی قایق‌سواری روی قایقی به‌شکل موز است. این قایق گنجایش حمل چهار مسافر و یک راهنما را دارد.

سطح ماجراجویی: آسان

هزینه: حدود 7 دلار

بهترین فصل: آوریل و سپتامبر

نیاز به آشنایی با شنا: خیر

وسایل مورد نیاز: جلیقه نجات

 



 

پاراسیلینگ│ پرواز با چتر درحالی‌که گردشگر از طریق طناب با قایق پرسرعتی کشیده می‌شود. پاراسیلینگ در بالی یکی از لذتبخش‌ترین ورزش‌های آبی است.

سطح ماجراجویی: آسان

هزینه: حدود 7 دلار

بهترین فصل: آوریل و سپتامبر

نیاز به آشنایی با شنا: خیر

وسایل مورد نیاز: جلیقه نجات

 



 

غواصی (اسکوبا دایووینگ)│ برای شیفتگان جهان زیرآب و تماشای حیات شگفت‌انگیز دریایی سفر به آب‌های نیلگون بالی ضروری است. در این جزیره تماشای صخره‌های مرجانی، کشتی غرق‌شده و کوسه‌ها از اهداف غواصی است.

سطح ماجراجویی: متوسط

هزینه: حدود 21 دلار

بهترین فصل: دسامبر تا مارس

نیاز به آشنایی با شنا: خیر

وسایل مورد نیاز: وسایل غواصی (کپسول اکسیژن، ماسک و عینک، فین و درصورت نیاز لباس غواصی)

 



چگونه می‌توان از تهران به بالی سفر کرد؟

برای سفر به بالی اندونزی هیچ پرواز مستقیمی از تهران وجود ندارد و بنابراین، به‌ ناچار باید از پروازهای غیرمستقیم بهره گرفت. اگر دنبال پروازهای ارزان هستید می‌توانید با چاینا ساوثرن ایرلاینز به فرودگاه بین‌المللی «انگوراه رای» در شهر دنپاسار، پایتخت استان بالی برسید. اما فراموش نکنید که پرواز رفت این شرکت هواپیمایی حدود 21 ساعت و پرواز برگشت 48 ساعت و 20 دقیقه به‌طول می‌انجامد.

پرواز امارات هم گزینه دیگری است که هرچند قیمت بالاتری دارد اما خدمات بهتری ارائه می‌دهد. اما این پرواز هم هرچند مسیر رفت را در 14 ساعت و 35 دقیقه طی می‌کند، بیشتر پرواز برگشت آن بین 21 تا 28 ساعت طول می‌کشد.

بهترین گزینه از نظر مدت‌زمان سفر، «قطر ایرویز» است که حتی با زمان 14 ساعت و 15 دقیقه برای رفت و 14 ساعت و 30 دقیقه برای برگشت هم پروازهایی ارائه می‌دهد.

یکی دیگر از مزایای سفر با هواپیمایی قطر، خدماتی است که این شرکت هواپیمایی به گردشگران ورزشی ارائه می‌دهد. به‌طوری‌که، این ایرلاین سلامت هرگونه تجهیزات ورزشی شامل دوچرخه، تخته موج‌سواری، کایاک، تجهیزات ماهیگیری و لوازم غواصی را در بار تضمین می‌کند و اگر وزن این وسایل شامل وزن مجاز بار مسافر باشد هیچ هزینه اضافی برای پذیرش آنها درنظر گرفته نمی‌شود.
کد خبر 184684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =