سفر گردشگران خارجی بدون درج مهر ورود و خروج به ایران در پاسپورت اجرایی شد

چمدان: درج نشدن مهر و ویزای ایران در پاسپورت گردشگران به ویژه گردشگران خارجی سیاست جدیدی است که ایران برای افزایش گردشگر ورودی خود اتخاذ کرده است.

مدتی پیش مسئولان گردشگری از برگزاری جلسات مشترک با پلیس و وزارت امور خارجه برای پیگیری درج نشدن مهر و ویزا در پاسپورت گردشگران خارجی خبر داده بودند و حالا این موضوع جنبه اجرایی پیدا کرده است و مهر ورود و خروج ایران به پاسپورت گردشگران زده نمی‌شود.

بر این اساس گردشگرانی که ویزای خود را الکترونیکی دریافت کنند، می‌توانند در مبادی ورودی به کشور درخواست درج نشدن مهر ورود را داشته باشند. در حال حاضر این رویه در فرودگاه بین المللی امام خمینی در حال اجراست. همچنین مسئولان اصفهان نیز از راه اندازی صدور ویزای الکترونیکی در فرودگاه این شهر تا پایان مهر ماه خبر داده‌اند.

درج ویزا و مهر ورود و خروج به برخی کشورها، گردشگران را برای اخذ ویزای برخی کشورهای دیگر با مشکل روبرو می‌کند. همین اتفاق باعث شده که برخی درصدد ایجاد فشار بر گردشگری کشورهای دیگر به عنوان یک منبع درآمد باشند. سیاست درج نکردن ویزا و مهر در پاسپورت گردشگران در حال حاضر در چند کشور مانند کوبا اجرا می‌شود.

[related-post id="184144"]

[related-post id="74229"]
کد خبر 184441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =