چمدان: مرتضی دهقان درباره دلایل افزایش نرخ بلیت هواپیما در ماه‌های گذشته افزود: سال گذشته نرخ بلیت هواپیما با دلار 3800 تا چهار هزار تومانی تنظیم شد اما امسال این نرخ‌ها بالای 10 هزار تومان است.

معاون عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: افزایش نرخ ارز بویژه در قیمت بلیت پروازهای خارجی که باید نرخ تسعیر ارز به شکلی باشد که این شرکت‌ها بتوانند درآمد مازاد خود را منتقل کنند، تاثیر زیادی است.

وی به پایدار نبودن افزایش قیمت بلیت هواپیما اشاره کرد و گفت: افزایش قیمت تا حدی کشش دارد؛ مطلوب بخش حمل و نقل هوایی این است که نرخ متعادل‌تری روی نرخ تسعیر ارز وجود داشته باشد تا هم برای مصرف‌کننده صرفه داشته باشد و هم سایر حلقه‌های زنجیره حمل و نقل مانند آژانس‌های مسافرت‌هوایی، تورگردانان، شرکت‌های هندلینگ و سایر شرکت‌های حاضر در این زنجیره بتوانند فعالیت خود را به صورت مستمر ادامه دهند.

دهقان افزود: همه تلاش مجموعه بر این است که شرکت‌های هواپیمایی با نرخ متعادل‌تری بتوانند ارز بخش حمل‌ونقل خود را تامین کنند.

معاون سازمان هواپیمایی در حالی از کاهش قیمت بلیت هواپیما سخن گفته است که مقصود اسعدی سامانی دبير انجمن شرکتهاي هواپيمايي ايران به چمدان گفته بود: باید دید که در آینده چه می‌شود؛ چراکه اکنون بازار ارز در وضعیت ثبات قرار ندارد، علاوه بر اینکه مرجع ما بانک و بخشنامه‌های اعلام شده‌است که بر اساس آن ارز سامانه نیما مبنا قرار می‌گیرد.

[related-post id="184006"]

[related-post id="183785"]

[related-post id="182263"]
کد خبر 184390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =