750 میلیارد تومان بسته تشویقی برای سفر داخلی| تعطیلی زمستانی در گرو تصمیم شورای عالی آموزش و پرورش

علی اصغر مونسان امروز 15 مهرماه 97 در جمع خبرنگاران در حاشیه رونمایی از سردیس هخامنشی در خصوص کارت سفر جدید برای گردشگران گفت: با بانک گردشگری توافقاتی انجام دادیم و ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلاتی است که قرار است این بانک برای این منظور اختصاص دهد  که از این میان ۷۵۰ میلیارد تومان به سفرهای داخلی، ایران‌گردی و تورهای داخلی اختصاص پیدا خواهد کرد و ۱۰۰ میلیارد تومان آن نیز به حمایت از دفاتر خدمات مسافرتی اختصاص پیدا می‌کند.تفاهم نامه آن در حال نهایی شدن است که بزودی اعلام خواهد شد.

تعطیلی زمستانی در گرو تصمیم شورای عالی آموزش و پرورش

معاون رئیس جمهور در خصوص تعطیلات زمستانی نیز اظهار کرد: وزیر آموزش و پرورش طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که با کلیات موضوع موافق است و وجود این تعطیلات را مسبب نشاط دانش‌آموزان عنوان کرد. ما نیز این موضوع را به عنوان زمانی برای اوج گردشگری و ایجاد شادی و نشاط می‌دانیم چراکه مردم در شرایط کنونی به چنین مهمی نیاز دارند. حتی این امر می‌تواند باعث کاهش آلودگی در کلانشهرها شود.

وی افزود: اما وزیر آموزش و پرورش در حال بررسی است که آیا می‌توان این موضوع را در شورای عالی آموزش و پرورش حل کرد در این صورت امسال اجرایی می‌شود. اما اگر نیاز به مصوبه قانونی داشته باشد باید فرآیند آن در مجلس طی شود. البته نمایندگان مجلس طرحی را امضا کرده‌اند که از بحث تعطیلات زمستانی حمایت کرده‌اند حال باید ببینیم که مسیر تصویب آن می‌تواند کوتاه باشد یا بلند و اینکه وزارت آموزش و پرورش کدام مسیر را قانونی می‌داند.

اگر هتل‌داران و دفاتر خدمات مسافرتی توافق کنند

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین در خصوص بسته حمایتی که برای توسعه گردشگری در نظر گرفته شده، توضیح داد: در حال رایزنی برای تدارک این بسته حمایتی هستیم و نشست‌های مختلفی در این راستا انجام شده است. فقط نیاز است تا بین بخش‌های خصوصی فعال عرصه گردشگری توافق لازم اتفاق بیفتد.

او گفت: هم اکنون هتلداران علاقه‌مندند خدمات خود را در قبال اقامت گردشگران خارجی به صورت ارزی و دلاری دریافت کنند از آن طرف نیز دفاتر خدمات مسافرتی و آژانس‌داران با این امر موافق نیستند. آنها باید با یکدیگر به تفاهم برسند تا بعد بتوانیم بسته‌های حمایتی را شامل حال آنها بکنیم.

سهم 17 هزارتومانی گردشگری از عوارض سفرخارجی

مونسان تأکید کرد:  سهم گردشگری از عوارض خروجی کشور که به ازای هر نفر درسفر نخست ۲۲۰ هزار تومان و در سفرهای بعدی ۴۴۰ و... است، تنها حدود ۱۷ هزار تومان است.

صدور ویزای ترانزیت در 72 ساعت

او در خصوص صدور ویزای ترانزیت هم اظهار کرد: درصددیم بتوانیم با کمک وزارت امور خارجه ویزای ترانزیت را به صورت رایگان و 72 ساعته برای افرادی که در فرودگاه امام ترانریت می‌شوند، صادر کنیم. آژانس‌داران می‌توانند برای این ۷۲ ساعت بسته‌های تور تعریف کنند و از امکان به وجود آمده برای کسب درآمد و توسعه گردشگری بهره جویند.

برگزاری نمایشگاه خارجی با دلار 20 تومانی دشوار است

او درباره  شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری هم گفت: ارز ۲۰ هزار تومانی شرکت در این نمایشگاه‌ها را بسیار دشوار کرده است با این وجود تلاشمان آن است تا بتوانیم در نمایشگاه‌های خارجی شرکت داشته باشیم.

 
کد خبر 184368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =