نامه مهم مونسان و آخوندی به معاون اول رئیس جمهور درباره تملک شهرداری‌ها بر بناهای تاریخی | واکنش به احتمال حذف تعطیلی سیزده بدر

چمدان: علی اصغر مونسان در حاشیه رونمایی از نقش برجسته سرباز هخامنشی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار چمدان در خصوص اصلاحیه اساس‌نامه سازمان که به دستور رییس جمهور صورت گرفته و به امضا هیأت وزیران رسیده است و به موجب آن شهرداری‌ها می‌توانند بناهای تاریخی را تملک کنند اما این امر با نقد جدی جامعه میراث فرهنگی روبه رو است، گفت: موضوع اصلاح اساسنامه به یکسال و حتی یکسال و نیم گذشته باز می‌گردد و دغدغه خود ما هم هست. این موضوع از طریق کمیسیون کلانشهرها مطرح شده بدون آن که در جلسات، نماینده سازمان میراث فرهنگی حضور داشته باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: اگر چه اصلاح اساس‌نامه که در مصوبه آمده است به شهرداری‌ها اجازه می‌دهد با تأیید سازمان میراث فرهنگی نسبت به تملک بناهای تاریخی اقدام کنند اما این معنایش آن نیست که بناهای نفیس ملی  را به تملک درآورند. فقط مختص بناهای تاریخی غیر نفیس تاریخی داخل بافت تاریخی شهرها است که آن هم باید به تأیید سازمان میراث فرهنگی برسد تا بتواند اجازه تملک و مرمت داشته باشد.

معاون رییس جمهور ادامه داد: اما چون دغدغه‌هایی از جانب حوزه معاونت میراث فرهنگی وجود داشت، نامه‌ای به امضا بنده و جناب آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی تقدیم آقای جهانگیری معاون اول رییس جمهور می‌شود تا برای بررسی بیشتر مباحث کارشناسی این لایحه به هیأت دولت باز گردد و دغدغه‌های دوستداران میراث فرهنگی و پیشنهادات حوزه معاونت میراث فرهنگی در آن لحاظ شود.

سیزده بدر یکی از روزهای اوج حضور گردشگر است

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار چمدان مبنی بر این که سیزده بدر هم به همراه پرونده ثبت جهانی نوروز به ثبت جهانی رسیده و مجلس چگونه بدون رایزنی با سازمان میراث فرهنگی در خصوص حذف این تعطیلی ملی تصمیم‌گیری می‌کند، گفت: من این خبر را نشنیده‌ام اما سیزده بدر روز طبیعت است و یکی از روزهای اوج حضور گردشگر در کشور است. ما قطعاً موافق آن هستیم که همچنان این روز تعطیل باقی بماند.

مونسان گفت: مجلس و نمایندگان محترم این همراهی را قطعاً  و همیشه داشته و دارند. ما این موضوع را حتماً پیگیری می‌کنیم اما مطمئنم نمایندگان تصمیمی نخواهند گرفت که به حوزه گردشگری کشور خللی وارد شود. این روزها یکی  از بخش‌هایی که توانسته به رونق خود ادامه دهد و حتی اوج بگیرد حوزه گردشگری است بنابراین همه باید از این داشته‌ها پاسداشت کنیم.

موضوع هرمزگان یک موضوع طبیعی اداری است

او در خصوص اتفاقات اخیر در اداره کل هرمزگان و انتخاب مدیر جدید برای هرمزگان گفت: این یک موضوع طبیعی اداری است و نباید بی ‌دلیل به آن پرداخت و ممکن است در هر دستگاه اجرایی پیش آید . مهم ان است که هر وقت هرجا نیاز به اصلاح بود ما بلافاصله اصلاح مورد نیاز را انجام دهیم.
کد خبر 184308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محجوب ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
    واقعا از یک مسئول عالی رتبه کشوری بعید بود که دستگیری یکی از مدیران کل استانی به اتهام فساد مالی امری طبیعی اداری عنوان کند. به قول معروف خانه از پای بست ویران است. واقعا متاسفم
  • علی ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
    آقای مونسان در جمهوری اسلامی ایران بی دلیل قطعا کسی دستگیر نمی شود و اتهام فساد مالی موضوعی نیست که بتوان امر طبیعی اداری به آن اطلاق کرد. کاش تاسف خود را از این رویداد اعلام می کردید نه توجیهی با عنوان امری طبیعی و اداری