چمدان: با آغاز ایام محرم و صفر، بسیاری از مردم قصد سفر به کربلا و زیارت عتبات عالیات را می‌کنند. بسیاری از زائرانی که زمینی به این سفر می‌روند در مسیر خود از استان ایلام و مرز مهران عبور می‌کنند و این فرصتی است تا این حجم عظیم زائران بتوانند در طول سفر خود از جاذبه‎ها و امکانات گردشگری استان ایلام که یکی از ویژه‌ترین استان‌های کشور از نظر جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی است، استفاده کنند.

در ادامه این مطلب به برخی از جاذبه‌های طبیعی گردشگری این استان می‌پردازیم.

آب گرم دهلران

چشمه آب گرم دهلران که در مسیر حرکت زائران جنوب کشور قرار دارد و البته برای زائران دیگر مسیرها نیز دسترسی به آن چندان زمان‌بر نیست در 3 کیلومتری دهلران واقع شده‎‌ است و خواص درمانی بسیاری به ویژه برای بیماران پوستی و استخوانی دارد.

در کنار این مجموعه آب گرم مراکز اقامتی و رفاهی در حال ساخت و ساز است که به زودی برای گردشگران در دسترس قرار می‌گیرد.




تنگه رازیانه


این اثر طبیعی شگفت‌انگیز که در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده‌ در واقع شکافی است که در دشت بزرگ و زیبایی در میان مسیر ایلام به دره شهر به وجود آمده‌ است. در پایین‌ترین نقطه این شکاف رودخانه‌ای روان وجود دارد که در کنار صخره‌های تراشیده شده بر اثر فرسایش منظره بی‌نظیری را به وجود آورده‌ است.




غار زینگان


غار زینگان از آن منظره‌های بی‌نظیر و بکری است که اگر پیش از رفتن به آنجا عکسی از آن دیده‌ باشید گمان می‌کنید که این غار در کشوری عجیب و غریب استوایی قرار دارد اما اینگونه نیست، غار زینگان در 50 کیلومتری شهر ایلام و در مسیر صالح آباد قرار دارد.

در تمام طول مسیر غار که بیشتر آن سرپوشیده نیست، آب روانی جریان دارد، سکوت شگفت‌انگیز غار که تنها صدای آرام آب آن را می‌شکافد، گیاهان عجیب و شکل صخره‌ها همه تجربه عجیب و دلنشینی را از پیاده روی در این غار بر جای می‌گذارد.




دریاچه تفریحی جاده مهران –دهلران


در 45 کیلومتری دهلران، در نزدیکی مرز در انتهای تپه‌ای مرتفع دریاچه‌ای با قایق‌های تفریحی قرار دارد که استراحت‌گاه خوبی برای زائران به حساب می‌‌آید. جدای از طبیعت زیبا و امکانات مناسبی که برای مسافران و زائران در این منطقه ایجاد شده، قرار گرفتن بقعه امامزاده ابراهیم در این منطقه نیز برای زائران فرصت مناسبی برای زیارت ایجاد می‌کند.




دریاچه دوقلو سیاه گاو


دریاچه‌های دوقلو سیاه گاو در شهرستان آبدانان یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی استان ایلام است. این دریاچه‌ها که در میان چند کوه محصور شده‌اند به دلیل آب بسیار شفاف، شهرت فراوان دارند.



 
کد خبر 184

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =