چمدان: از روز گذشته و با آغاز روند کاهش قیمت ارز، مسافرانی که نیاز به خرید ارز برای سفر دارند با سردرگمی روبرو شده‌اند. از ظهر روز گذشته تعیین نرخ خرید ارز در بازار با مشکل روبرو شده و منبع رسمی برای تعیین نرخ ارز وجود ندارد.

با وجود اینکه بانک ملی یوروی مسافرتی را با قیمت 12800 تومان به فروش می‌رساند که بازار آزاد دست دلالان است و قیمت‌های ضد و نقیضی اعلام می‌شود. این بی‌ثباتی، نیازمندان ارز برای سفرهای خارجی را با چالش روبرو کرده است. در حالی که عمده صرافان از خرید و فروش ارز خودداری می‌کنند، بازار پر از فروشندگان آزاد توصیف شده اما خریدارانی که نیاز فوری به ارز دارند نه به این فروشندگان و نه به قیمت های آن اطیمنان ندارند.

در این وضعیت صرافان از خرید و فروش ارز خودداری می‌کنند و تنها بانک ملی برای مصارف ارز خدماتی و مسافرتی اقدام به فروش ارز می‌کند، این در حالی است که تفاوت قیمت خرید و فروش ارز در بانک نیز مسافران را سرگردان و به سمت بازارهای غیر رسمی می‌کشاند. از سوی دیگر براساس پیگیری‌های چمدان طی روزهای گذشته، مراجعه به بانک‌ها برای دریافت ارز مسافرتی کاهش یافته است. اتفاقی که بالا رفتن قیمت ارز در هفته اخیر بر آن تاثیر گذاشته است. با این وجود مشخص نشدن وضعیت قیمت در بازارهای غیر رسمی و صرافان احتمالا مسافران را طی روزهای آتی برای خرید مطمئن‌تر به سوی بانک‌ها بکشاند.
کد خبر 183632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =