افتتاح راه‌آهن قزوین ـ‌ رشت تا دو ماه آینده | نقشه راه آهن قزوین - رشت - انزلی

سعید محمدزاده مدیرعامل شرکت راه‌آهن در یازدهمین کنفرانس بین المللی سازمان همکاری راه‌آهن‌ها (OFGD) با بیان اینکه تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقل جزء برنامه‌های اصلی ما است‌، گفت:‌ اتصال راه‌آهن ایران به آذربایجان که کریدور شمال ـ جنوب را فعال کند از کریدور غرب خزر مورد توجه جدی است و تا دو ماه آینده راه‌آهن قزوین ـ رشت را افتتاح می‌کنیم، ضمن آنکه دنبال اتصال راه‌آهن رشت به آستارا هستیم.

وی با بیان اینکه در شرق خزر به کریدور شمال ـ جنوب توجه داریم،‌گفت: برقی کردن گرمسار ـ اینچه‌برون با راه‌آهن روسیه آغاز شده است و با اجرای برقی کردن خطوط در شرق خزر خطوط از ظرفیت بالایی برخوردار می‌شوند.
 


مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: توجه جدی ایران به توسعه راه‌آهن چابهار و زاهدان نشان از عزم ایران برای ترانزیت شمال ـ جنوب دارد که امیدواریم کمتر از دو سال آینده افتتاح شود.

محمدزاده ادامه داد: اتصال راه‌آهن ایران به افغانستان دنبال می‌شود از ایران تا جنوب در خاک افغانستان در حال نهایی شدن و خط خواف ـ هرات از سال آینده افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه اتصال راه‌آهن ایران به بنادر انزلی، کاسپین و چابهار دنبال می‌شود گفت: ما می‌توانیم از همه مرزهای آبی با کشورهای همسایه ارتباط داشته باشیم.

کد خبر 183598

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =