چمدان: سیده فاطمه ذوالقدر با اشاره به اعلام وصول لایحه اصلاح قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور در صحن علنی مجلس گفت: بهتر بود دولت منتظر می‌ماند که تکلیف طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به وزارتخانه به چه سرانجامی می‌رسد زیرا این قانون در آستانه نهایی شدن است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر شورای نگهبان به مصوبه مجلس در این خصوص ایراد بار مالی گرفته در حالی که کمیسیون مشترک این موضوع را رد می‌کند و معتقد است این طرح و تبدیل حاصل از آن، برای دولت بار مالی ندارد؛ لذا حال اگر مجلس روی حرف خود پافشاری کند این موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهد رفت.

ذوالقدر با اشاره به اینکه لایحه اصلاح قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی فعلا فقط اعلام وصول شده، معتقد است در صورتی که قانون تبدیل سازمان به وزارتخانه نهایی شود، لایحه مذکور از دستور خارج خواهد شد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قطعا فوریت تبدیل سازمان به وزارتخانه در اولویت بررسی خواهد بود به خانه ملت گفت: اگرچه در صورت تبدیل سازمان به وزارتخانه به اساسنامه و شرح وظایف نیاز دارد ولی ابتدا باید تشکیل وزارتخانه در دستور صحن علنی مجلس قرار گیرد زیرا ممکن است در صورت وزارتخانه شدن نیاز به تغییراتی در اساسنامه کنونی سازمان باشد.
کد خبر 183336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =