چمدان :  امیر سهرابی درباره اتفاقات روز جهانی گردشگری به چمدان گفت: از حدود 11 صبح روز جهانی گردشگری به یک باره کوچه ما شلوغ و شلوغ‌تر شد و جمعیت زیادی نیز وارد راهرو موزه شده بودند. اتفاق تعجب بر انگیزی بود اما متوجه شدیم که این استقبال بی‌نظیر از اماکن تاریخی و موزه‌ها در پی اعلام رایگان بودن این اماکن در صدا و سیما و شبکه‌های محلی اتفاق افتاده است.

او با اشاره به رایگان نبودن موزه‌های خصوصی در این روز گفت: در هر شرایطی در مقابل بازدیدکنندگانی که به هر دلیل و با هر کارتی خواهان بازدید رایگان هستند، تخفیفی برای بلیت ورودی در نظر می‌گیریم و با این پاسخ 70 درصد بازدیدکنندگان منصرف می‌شوند و تنها 30 درصد حاضر به بازدید با تخفیف می‌شوند.


[caption id="attachment_183302" align="aligncenter" width="293"] مدیر موزه عروسک و اسباب بازی: باید به جای تقویت فرهنگ رایگان خواهی در جهت هزینه‌کرد خانواده‌ها در این امور فرهنگسازی شود[/caption]

مدیر موزه عروسک و اسباب بازی کاشان با اشاره تخفیف‌هایی که برای گروه‌های خاص نیز در نظر می‌گیرند، گفت: بخشی از مخاطبان ما بازدیدهای مدارس هستند. ما حدود پنجاه درصد تخفیف برای بازدیدهای مدارس داریم. اماهمچنان از سوی مدیر یا مسئول برنامه ریزی مدارس درخواست تخفیف بیشتر را داریم. گاهی می‌پذیریم و گاهی خیر. اما به هنگام بازدید می‌بینیم که همان مدرسه‌ای که برای 2 تا 5 هزار تومان هزینه ورودی درخواست تخفیف داشته است برای هر کودک یک کیسه خوراکی شامل چیپس و پفک و.. تهیه کرده است که دست کم بین 8 تا 12 هزار تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد: از فعالیت‌های داوطلبانه فرار نمی‌کنیم و بخشی از وظیفه ما در قبال رشد و توسعه کشورمان نیاز به فعالیت‌های داوطلبانه دارد اما  نهادهای مرتبط و متولی همچون سازمان میراث فرهنگی، آموزش و پرورش و وزارت علوم موظف به تدوین برنامه‌هایی برای بازدید از اماکن تاریخی و میراثی و قرار دادن آن در امور فوق برنامه و درسی است. از سوی دیگر این نهاد‌ها باید به جای تقویت فرهنگ رایگان خواهی در جهت هزینه‌کرد خانواده‌ها در این امور فرهنگسازی کنند. این که خانواده‌ها برای خوراکی بین 10 تا 20 هزار تومان هزینه‌ می‌کنند اما هزینه 2 تا 5 هزار تومانی موزه را پرداخت نمی‌کنند اتفاق قابل توجهی است.
کد خبر 183086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =