هشدار به گردشگران | آب کارون به انگل سرطان مثانه آلوده است | شیوع بالای سرطان مثانه در خوزستان

چمدان: محمدرضا قوام نصیری در همایش بین المللی رادیوتراپی پیشرفته در کشورهای در حال توسعه که در مرکز همایش‌های صنعتی برگزار شد، افزود: این انگل در رود نیل مصر نیز وجود دارد که باعث افزایش موارد ابتلا به سرطان مثانه شده است.

وي افزود: سالانه 100 هزار بیمار جدید مبتلا به سرطان در کشور تشخیص داده می‌شود و در حال حاضر 6 برابر این تعداد بیمار مبتلا به سرطان در کشور داریم.

وی افزود: در خراسان شمالی، منطقه ترکمن صحرا شاهد شیوع بالای سرطان مری و معده هستیم و در خوزستان شاهد افزایش سرطان دستگاه ادراری و مثانه هستیم که احتمالا دلایل آنها نیز شناخته شده است.

قوام نصیری از سرطان معده به عنوان کشنده‌ترین نوع سرطان‌ها نام برد و افزود: متاسفانه علائم سرطان معده مشابه سوءهاضمه است و به همین علت دیر تشخیص داده می‌شود.

رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران ادامه داد: با توجه به اینکه پزشک در مراجعه بیمار نمی‌تواند برای او تست‌های سنگین و گرانقیمت انجام دهد، در نتیجه تشخیص سرطان معده به تأخیر می‌افتد و درمان آن دشوار می‌شود.

بر اساس گزارش ایرنا، قوام نصیری از کاهش وزن شدید و خونریزی دستگاه گوارش فوقانی به عنوان علائم سرطان معده پس از تشخیص نام برد و افزود: این نوع سرطان در اروپا و آمریکا نیز همچنان کشنده است.

وی در عین حال از کشور ژاپن به عنوان تنها کشور دنیا نام برد که توانسته در 30 سال اخیر به صورت چشمگیر موارد ابتلا به سرطان معده را کاهش دهد.
کد خبر 182939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =