کاهش 23 درصدی ورود اتباع ترکمنستان به ایران | یک روزه به ایران می‌آیند و برمی‌گردند

چمدان: سرهنگ محمدرضا سراوانی افزود: در 6 ماه نخست امسال 25 هزارو 474 نفر از اتباع ترکمنستان وارد خاک جمهوری اسلامی شدند که بیشتر در قالب تجارت چمدانی و سفرهای یک روزه بوده و دوباره به کشورشان بازگشته‌اند.

وی اضافه کرد: بیشتر اتباع کشور ترکمنستان اجناس همراه خود را در بازارچه مرزی اینچه برون گنبدکاووس به فروش رسانده و برخی اقلام مورد نیازشان را نیز از این بازارچه خریداری می‌کنند.

سرهنگ سراوانی گفت: در این مدت تنها 206 نفر از هموطنان ما از مرز اینچه برون به کشور ترکمنستان سفر کردند که بیشتر این سفرها چند روزه یا حداکثر یک ماهه بوده و با هدف بازدید از اقوام و آشنایان خود در کشور همسایه صورت می‌گیرد.

به گفته وی، وضع مقررات عبور و مرور سختگیرانه توسط کشور همسایه و کم رونقی بازارچه مرزی اینچه برون از دلایل اصلی کاهش ورود اتباع ترکمنستانی به ایران از طریق مرز اینچه برون بوده است.

مرزبان درجه یک جمهوری اسلامی در استان گلستان همچنین از کاهش 12 درصدی ورود تریلی ترانزیت خارجی به کشور از طریق مرز اینچه برون در 6 ماه گذشته خبر داد و اظهار داشت: در این مدت سه هزار و 899 دستگاه تریلی وارد خاک ایران شده است.

وی گفت: دراین مدت تعداد یک هزارو 534 دستگاه تریلی ترانزیت ایرانی از این نقطه مرزی به مقصد کشورهای دیگر خارج شدند که 39 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

سرهنگ سراوانی همچنین گزارشی از عملکرد این یگان نظامی در 6 ماه نخست امسال ارائه کرد و به ایرنا گفت: در این مدت ماموران مرزبانی، 1513 پاکت سیگار، 1172 کیلوگرم انواع شکلات، 80 کیلوگرم مغز پسته، 1180 عدد البسه، 5130 متر پارچه، 86 دستگاه تجهیزات ماهواره، 4540 لیتر سوخت خارج از شبکه توزیع و 441 قلم انواع داروی قاچاق کشف و ضبط کردند.
کد خبر 182891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =