پاستا نیمه شب که در فهرست 10 دستور غذای محبوب نیویورک تایمز قرار دارد، برای ما ایرانی‌ها تجربه جدیدی از طعم یک پاستا است. علاوه بر اینکه در  تهیه این پاستا از ماهی کولی استفاده می‌شود، گیاهی به نام کیپر (caper) نیز در دستور این غذا قرار دارد. کیپر میوه‌ای است که بیشتر در غذاهای مدیترانه‌ای دیده می‌شود و شکلی مانند زیتون دارد اما جالب است که این گیاه خوراکی در ایران نیز وجود دارد و از محصولات شهرهای غربی کشور و همچنین استان‌های فارس، کرمان و بوشهر  هم به حساب می‌آید. در ایران این میوه به نام‎‌های کبر، هندوانه کوهی یا به ترکی داغ قارپوزی و.. معروف است.

چمدان - برای پخت این پاستا در ابتدا اسپاگتی‌ها را درون یک قابلمه آب در حال جوش که به آن نمک زده شده بریزید و اجازه دهید تا اسپاگتی‌ها پخته شود اما تا حدی که سفتی آن زیر دندان احساس شود و خیلی نرم نباشد. ( معمولا 8 تا 10 دقیقه زمان می‌برد)
 

هندوانه کوهی یا کیپر تازه

 

هندوانه کوهی کنسرو شده

 

البته در دستور این غذا آمده است که در صورت موجود نبودن کولی یا کیپر می‌توان آنها را از دستور حذف کرد.

در مدتی که اسپاگتی در حال پخت است روغن زیتون را در یک ظرف کوچک روی حرارت متوسط قرار دهید و به آن سیر اضافه کنید و تا یک دقیقه در روغن حرارت بدهید اما رنگ سیر نباید قهوه‌ای شود. سپس ماهی کولی، کیپر و فلفل قرمز را به ان اضافه و برای کمتر از یک دقیقه در روغن چرخ دهید.

پاستا را درون آبکش بریزید و دوباره به قابلمه برگردانید و مخلوط سیر و روغن و ... را روی آن بریزید در صورت نیاز می‌توانید به آن جعفری نیز اضافه کنید و پاستا را خوب هم بزنید تا به این مواد آغشته شود.

سپس می توانید پاستا را سرو کنید و اگر دوست دارید روی آن پنیر پارمسان بریزید.
 

پاستا نیمه شب

کد خبر 182804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =