میدان مشق پایتخت پذیرای شهروندان می‌شود | اینجا خاطرات زیادی نهفته است

چمدان: علی محمد سعادتی در حاشیه بازدید میهمانان خارجی همایش بین المللی آینده فضاهای عمومی شهری از برخی بناهای موجود در مرکز تهران در جمع خبرنگاران اظهار امیدواری کرد که فضای میدان مشق مطابق برنامه‌ریزی‌هایی که طی سال‌های گذشته انجام گرفت مجدد پذیرای شهروندان باشد.

میدان مشق محوطه‌ای تاریخی در پایتخت مربوط به دوره قاجار است که در محدوده بین خیابان امام خمینی(ره) و 30 تیر قرار دارد و مدت زمان کوتاهی در دوره پهلوی اول از آن به عنوان باغ ملی یاد و پس از آن ساختمان‌های دولتی نیز در این مجموعه احداث شد. این اثر ۱۲مهر ۱۳۷۷ با شماره ۲۱۳۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

شهردار منطقه 12 تهران ادامه داد: بسیاری از ساختمان‌هایی که ثبت میراث هستند به عرصه‌هایی برای نمایش و موزه تبدیل شده‌اند که می‌توان از آنها به عنوان ظرفیت اقتصادی، تاریخی و هویتی نام برد.

وی خاطرنشان کرد: برای مثال ساختمان‌های با ارزشی که صرفا کارکرد اداری دارند ظرفیت هنری را از شهر می‌گیرد زیرا این کارکرد در ساختمان دیگری هم قابل اجرا است.

سعادتی اظهار داشت: این امر مربوط به سایر نهادها نیست و در شهرداری نیز با این موضوع مواجه هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد که بتوان از ساختمان‌هایی که در اختیار وزارتخانه‌های امور خارجه و دادگستری یا سازمان میراث فرهنگی قرار دارد و از ظرفیت بالای اقتصادی فرهنگی برخوردار هستند به نفع شهر استفاده کرد.

شهردار منطقه 12 تهران در خصوص عرصه‌ها و فضاهای عمومی شهر نیز گفت: در شهر فضاهایی هست که امکان استفاده مردم از آنها به صورت 24 ساعته وجود دارد و باید این ظرفیت‌ها هرچه بیشتر در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در عرصه‌های عمومی شهروندان بدون محدودیت امکان بهره برداری از فضا را دارند.
کد خبر 182779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =