15 هتل فلورانس با گردشگران مسلمان سازگار می‌شوند│ خدمات ویژه ایتالیا برای عرب‌های پولدار!

چمدان: 15 هتل در شهر فلورانس در منطقه توسکانی ایتالیا با هدف جلب رضایت نیازمندی‌های مشتریان خاورمیانه‌ای که بی‌شک مشکلی برای پول‌ خر‌ج‌کردن ندارند خدمات ویژه مسلمانان ارائه می‌دهند.

براساس مطالعه‌ای، گردشگران عربستانی بین 10 هزار تا 100 هزار یورو در سال صرف مسافرت و تعطیلات می‌کنند و شهرهای فلورانس، ونیز، رم و میلان از مطلوب‌ترین نقاط اروپا برای این گردشگران هستند. بنابراین، گردشگران عربستانی بازاری جالب‌توجه برای هتلداران فلورانسی به‌شمار می‌روند و به‌ همین‌ علت آنها تصمیم گرفته‌اند طرح «دوستدار مسلمانان» (muslim friendly) را برای گردشگران ثروتمند عرب اجرا کنند.

فرانچسکو بکی، رئیس کنفدراسیون بازرگانی فدراسیون هتل‌های فلورانس در این‌خصوص می‌گوید: «یکسال است که درحال کار روی این طرح هستیم و با مقامات منطقه توسکانی و امام فلورانس برای اینکه بفهمیم برای سازه‌هایمان به چه تجهیزاتی نیاز داریم دیدارهایی داشته‌ایم. درحال‌حاضر 15 هتل 4 و 5 ستاره این طرح را پذیرفته‌اند اما مطمئنیم که تعدادشان بسیار بیشتر خواهد شد.»

درواقع تجهیزات چندانی برای اجرای این طرح نیاز نیست. فقط اتاق‌های این هتل‌ها به سجاده و عقربه برای نشان‌ دادن جهت قبله یا قبله‌نما مجهز می‌شوند. ارائه غذای حلال و سرو صبحانه سحری قبل از اذان صبح در ماه رمضان از دیگر خدمات این هتل‌ها است.

برپایه آخرین داده‌های مرکز مطالعات گردشگری ایتالیا، سالانه بیش‌از 30 هزار گردشگر از کشورهای امارات‌متحده‌عربی، عربستان سعودی، ایران، عراق، کویت، عمان، قطر، سوریه، بحرین، اردن و یمن به ایتالیا وارد می‌شوند و بیشتر آنها سرمایه‌داران ثروتمند عرب هستند که با همسران محجبه و جیب‌های پر پول به ایتالیا می‌آیند و آماده‌اند که ارقامی با تعداد زیادی صفر برای خریدکردن خرج کنند.

همچنین در خیابان دومنیکو مورنی در شهر فلورانس اولین باشگاه ورزشی ویژه زنان مسلمان راه‌اندازی شده است. این باشگاه که از دوسال قبل فعالیت می‌کند درحال حاضر 30 عضو دارد و برای آنها شرایطی فراهم کرده است که دور از چشم مردان نامحرم با لباس ورزشی و بدون حجاب آزادانه ورزش کنند.

این اولین‌ بار نیست که شهرهای ایتالیا چنین خدماتی به مسلمانان عرضه می‌کنند. از سال 2015 هم در شهر ونیز که همانند فلورانس از شهرهای گران و جاذب گردشگر در ایتالیا به‌شمار می‌رود 17 هتل را به چنین خدماتی مجهز کرده است.
کد خبر 182394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =