چمدان: گزارش دو شهر کیپ‌تاون در آفریقای جنوبی و توکیو در ژاپن با سبدی متشکل از 10 خرید رایج با قیمت متوسط 51.48 و 57.4 پوند رتبه‌های اول و دوم را کسب کرده‌اند و بالی در اندونزی، موباسا در کنیا و هوی‌آن در ویتنام به‌ ترتیب در رتبه‌های سوم تا پنجم ایستادند.

روزنامه تلگراف در مقاله‌ای ضمن اشاره به داده‌های این گزارش تاکید کرده است که شیوه پیمایش داده‌های پست‌آفیس بی‌نقص نیست زیرا از یک‌سو، هزینه پرواز و هتل در آنها محاسبه نشده است و ازسوی دیگر مسافران می‌توانند در طول سفر با هزینه‌های غیرمنتظره‌ای مواجه شوند. با وجود این، گزارش سالانه تعطیلات مسافت دور قادر است چشم‌اندازی کلی از هزینه‌های معمول سفر ارائه دهد.

ارزش پول رسمی آفریقای جنوبی در طول دو سال اخیر نسبت به پوند پایین آمده است این بدان‌معنی است که شهروندان انگلیسی که از هم‌اکنون برای تعطیلات زمستانی برنامه‌ریزی می‌کنند می‌توانند به کیپ‌تاون به‌عنوان گزینه‌ای برای سفر فکر کنند.

به‌طوری‌که براساس گزارش پست‌آفیس، هزینه سه‌ وعده شام برای دو نفر به‌ اضافه یک بطری نوشیدنی در این شهر فقط حدود 30 پوند خواهد شد.

سال 2017، توکیو در رتبه نخست این رده‌بندی قرار داشت. اما امسال هزینه‌های پایتخت ژاپن نسبت به واحد پول انگلستان نسبت به سال گذشته 17 درصد بیشتر شده و بنابراین، این شهر در رتبه دوم ایستاده است.

اندور براون از پست‌آفیس می‌گوید: «بعد از تابستانی که گردشگران انگلیسی بیشتر وقتشان را در اروپا سپری کردند، اکنون ترجیح می‌دهند مقصدهای دورتری را برای تعطیلات زمستانی انتخاب کنند.»

پست‌آفیس اقامتگاه‌های 34 مقصد دور را رصد کرد و نشان داد که از این تعداد اقامتگاه‌های 14 مقصد با افت قیمت مواجه هستند که از میان آنها ریودوژانیرو 33 درصد، کیپ‌تاون 20 درصد و کانکون ۱۸ درصد کاهش داشته‌اند.

رده‌بندی پست‌آفیس برای 10 مقصد مسافت دور ارزان (هزینه 10 کالای مصرفی برای گردشگران انگلیسی)




























































رتبه شهر (کشور) هزینه 10 کالای مصرفی
1 کیپ‌تاون (آفریقای جنوبی) 51.48 پوند
2 توکیو (ژاپن) 57.4 پوند
3 بالی (اندونزی) 63.95 پوند
4 موباسا (کنیا) 67.11 پوند
5 هوی‌آن (ویتنام) 75.51 پوند
6 کانکون (مکزیک) 78.98 پوند
7 اورلاندو (آمریکا) 81.62 پوند
8 پنانگ (مالزی) 82.69 پوند
9 شیکاگو (آمریکا) 91.46 پوند
10 پوکت (تایلند) 97.63 پوند

 

روزنامه تلگراف در ادامه به نتایج پیمایش هزینه‌های زندگی براساس رده‌بندی نومبِئو (بزرگ‌ترین پایگاه داده‌های مربوط به شهرها و کشورهای جهان) اشاره می‌کند. این گزارش قیمت حدود 50 خرید شامل غذا، نوشیدنی از سوپرمارکت و رستوران، لباس، تاکسی، فعالیت‌های تفریحی و قبض‌های صنایع همگانی (آب، برق،...)، اینترنت و تلفن همراه را بررسی کرده و نشان داده است که هند ارزان‌ترین کشور زمین است. مولداوی، پاکستان، قزاقستان و نپال در رتبه‌های بعدی رده‌بندی نومبِئو قرار دارند.

همچنین گزارش دوسالانه رقابت‌پذیری گردشگری و سفر متعلق به اجلاس جهانی اقتصاد، کشورهای جهان را ازمنظر «رقابت‌پذیری قیمت» بررسی کرده است. براساس این گزارش، ایران بهترین گزینه ازنظر بودجه گردشگران است و پس‌از آن کشورهای مصر، مالزی، الجزایر، اندونزی و بوتان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

رقابت‌پذیری (Competitiveness) به توانایی و عملکرد شرکت‌ها، بخش‌های اقتصادی و کشورها در فروش، عرضه کالا و خدمات در یک بازار در مقایسه با دیگر شرکت‌ها، زیر بخش‌ها و کشورهای حاضر در همان بازار گفته می‌شود.

جدول ارزان‌ترین کشورهای جهان














































































































رده‌بندی از نگاه نومبِئو از نگاه اجلاس جهانی اقتصاد
1 هند ایران
2 مولداوی مصر
3 پاکستان مالزی
4 قزاقستان الجزایر
5 نپال اندونزی
6 اکراین بوتان
7 گرجستان یمن
8 الجزایر قزاقستان
9 آذربایجان تونس
10 کلمبیا هند
11 تونس روسیه
12 مقدونیه قطر
13 سوریه بوتساوانا
14 صربستان لائوس
15 آلبانی مغولستان
16 سریلانکا گوآتمالا
17 بوسنی‌وهرزه‌گوین عربستان‌سعودی
18 فیلیپین تایلند
19 آفریقای‌جنوبی نپال
20 رومانی سریلانکا

 
کد خبر 182366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =