فیلم │ راه‌اندازی اولین قطار سوخت هیدروژنی جهان در آلمان│ قطار پاک با سرعت 140 کیلومتربرساعت

چمدان: در دنیایی که نگران تغییرات اقلیم است، هیدورژن سوختی جادویی به‌شمار می‌رود و دانشمندان حدود 30 سال است که تحقیقاتی جدی روی آن انجام می‌دهند تا فناوری‌های پیشرفته استفاده از این سوخت را به مرحله تجاری‌سازی برسانند. این سوخت تمام خصیصه‌های گاز طبیعی را دارد به آسانی در دسترس است، انتقال آن راحت است و به‌راحتی می‌سوزد. اما برخلاف گاز طبیعی، وقتی سوخت هیدروژنی می‌سوزد، به‌جای تولید دی‌اکسیدکربن، فقط آب تولید می‌کند.

یکی از تازه‌ترین دستاوردهای فناوری استفاده از این سوخت، اولین قطار نیروی هیدروژنی بی‌صدا و بدون آلاینده است که فاصله حدود 100 کیلومتری بین دو شهر در آلمان را پیمود. این قطار را شرکت ریلی چندملیتی فرانسوی آلستوم با سفارش و بودجه دولت آلمان ساخته است. این قطار می‌تواند با حداکثر سرعت 140 کیلومتربرساعت فاصله حدود هزار کیلومتر را فقط با یک تانکر هیدروژن طی کند.

در حال‌ حاضر، بیشتر مسیرهای ریلی جهان از قطارهای دیزلی استفاده می‌کنند که علاوه‌بر تولید دی‌اکسیدکربن مقادیر بالایی از آلاینده‌ها را هم تولید می‌کنند.

قطارهای برقی و قطارهایی که با انرژی‌های پاک باد و خورشید سایر مسیرهای جهان را پرکرده‌اند اما از بین آنها، فقط قطارهای برقی و دیزلی بازده کافی را ارائه می‌دهند.

طبق قراردارد آلستوم با دولت آلمان تا سال 2021 چهارده قطار هیدروژنی به این کشور تحویل دهد و از سال 2022 قراردارد مشابهی را برای فرانسه آغاز می‌کند.
کد خبر 182236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =