گردشگری ایران رو به اضمحلال است | سفر داخلی هیچ رونقی پیدا نکرد | ایرلاین‌ها با 20 تا 40 مسافر پرواز می‌کنند | مسئولان منتظر دلار بالای 20 هزار تومانی هستند!

چمدان: حرمت الله رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار چمدان در مورد وضعیت تورها و سفر پس از اجرای سیاست‌های جدید ارزی و حذف ارز مسافرتی گفت: در حال حاضر شرایط به گونه‌ای شده که سفر دیگر اولویت مردم نیست و مردم در پی تامین مایحتاج ضروری و عمومی هستند، حتی آنها که به واسطه کار ملزم به سفر بودند، سفرهایشان را کم کرده‌اند و پروازها خالی است. در بدترین شرایط گردشگری قرار داریم و گردشگری رو به اضمحلال است.

او در پاسخ به اینکه مسولان عنوان می‌کردند که با گران شدن سفر خارجی، سفر داخلی رونق می‌گیرد، توضیح داد: سفر داخلی هیچ رونقی پیدا نکرده‌ است و مردم به مراتب توانایی سفر را از دست داده‌اند، گواه آن تعطیلات گذشته‌ بود که معمولا در چنین شرایطی تهران خالی می‌شد اما امسال چنین اتفاقی نیفتاد.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی گفت: متاسفانه حتی با اعلام سیاست‌های جدید ارزی نرخ ارز ثابت نشده‌ است و ظاهرا مسولان قائل به دلار 10 تا 20 هزارتومانی هم نیستند و حتما مبلغ دلار باید با بالای 20 هزارتومان برسد تا شاید اقدامی کنند.

او اظهار کرد: ایرلاین‌ها در مورد سفرهای داخلی مرتکب اشتباه شده‌اند، قیمت پروازها بی‌رویه گران شده‌ است، در حالی که بسیاری از خدمات در پروازهای داخلی مانند پذیرایی و ... در داخل کشور تامین می‌شوند و ربطی به ارز ندارد، حتی در مورد سوخت نیز چه در پروازهای داخلی و در پروازهای خارجی حاشیه کشور سوخت‌گیری در داخل کشور انجام می‌شود.

رفیعی با بیان اینکه پروازها با 20 تا 40 مسافر در حال انجام هستند، ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی حتی ایرلاین‌های خصوصی از بیت المال وام گرفته‌اند اما به بهانه اینکه قطعات هواپیما به ارز تامین می‌شود قیمت‌ها را بالا می‌برند و کسی نیست بگوید برای چه با پول مردم هواپیما رده خارج خریدید که هر روز یک قطعه نیاز داشته باشد؟

رفیعی در مورد وضعیت تورهای داخلی و ورود گردشگر خارجی با اشاره به اینکه در این حوزه نیز گشایشی ایجاد نشده‌ است، افزود: چه کسی باید شرایط را مهیا کند؟ آیا این وظیفه دولت نیست که تبلیغات داشته و در نمایشگاه‌های خارجی اثر گذار باشد؟ آیا نباید سفرا و رایزن‌های فرهنگی ما در کشورهای دیگر در این زمینه فعال شوند؟

وی ادامه داد: امروز مبنای ارز پروازهای خارجی 13800 هزار تومان است در حالی که پیش از این سیاست‌ها 4200 تومان بود و چنین شرایطی، وضعیت سفر را توضیح می‌دهد.
کد خبر 182192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امید نهایی ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    داداش با این گرانی و هزینه های بالا مردم خیلی بتونند از عهده مخارج یومیه شون برآیند ،‌فعلا" سفر پیشکش. عزت زیاد.