آبشار سمبی ؛ محصور میان درختان بلند | شمال می‌روید این آبشار و برکه رویایی در بهشهر شگفت‌زده‌تان می‌کند

آبشار سمبی (sombi) در استان مازندران در نزدیکی روستای یخکش از توابع شهرستان بهشهر قرار دارد. روستا در ۵۴ کیلومتری شرق شهرستان بهشهر و در منطقه هزار جریب بخش یانه سر قرار دارد.

یخکش از شمال به جنگل‌های انبوه رشته کوه البرز و منطقه شکار ممنوع هزار جریب و از جنوب به رودخانه بزرگ نکا منتهی می‌شود. جنگل‌های انبوه این روستا با داشتن درختان سر به فلک کشیده‌ای چون سوردار و سرخ‌دار، موزی، انجیلی و کچب و… مناظر زیبایی خلق کرده است. این منطقه دارای حیات وحش بسیار غنی همچون پلنگ، خرس، گرگ، روباه، شغال و پرندگانی از قبیل تیرنگ، کبک، کبوتر صحرایی و … است.

آبشار سمبی که از دل کوه سرچشمه می‌گیرد بعد از طی مسافتی در حدود ۲۰۰ متر از یک مسیر جنگلی به رودخانه زیبا و پرآبی می‌ریزد، و منظره‌ای خاص و زیبا را در دل طبیعت بوجود می‌آورد که هر گردشگری را به سوی خود می کشاند.

برکه‌ای هم در مسیر آبشار وجود دارد که می‌تواند گردشگران را از سفر به این نقطه شگفت‌زده‌تر کند.

 

آبشار سمبی | بهشهر | این عکس از صفحه اینستاگرام علیرضا عبدلی انتخاب و منتشر شده است[/caption]

 

آبشار سمبی منظره‌ای خاص و زیبا را در دل طبیعت بوجود آورده که هر گردشگری را به سوی خود می‌کشاند[/caption]
 

نمایی دیگر از آبشار سمبی در بهشهر مازندران[/caption]

 

مردابی هم در مسیر آبشار سمبی وجود دارد که می‌تواند گردشگران را از سفر به این نقطه شگفت‌زده‌تر کند[/caption]

برای دسترسی به آبشار زیبای سمبی باید به استان مازندران، شهرستان بهشهر سفر کنید.  پس از بهشهر به سمت گرگان به فرعی جاده پاسند می‌رسید. این جاده آسفالته را ادامه دهید. به دوراهی یخکش می‌رسید. به سمت چپ بروید و ادامه دهید. پس از روستای یخکش به مهربان رود می‌رسید. پس از عبور از پل، مسیر پیاده‌روی شروع می‌شود. در طی مسیر که نسبتا کوتاه است عبور از رودخانه را هم دارید که سختی خاصی ندارد. مسیر بالای آبشار شما را به سرچشمه می‌رساند که زمین مسطحی نزدیک آن است. از آنجا می‌توان محل ریزش آبشار که چسبیده به تنه یک درخت است را دید. مراقب پرتگاه باشید چون ارتفاع آبشار نسبتا قابل توجه است. در پایین دست آب به مهربان رود می‌ریزد. علیرغم زیبایی آبشار اما حوضچه‌ای که مناسب شنا باشد در این مکان وجود ندارد پس مراقب باشید.



کد خبر 182166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =