چمدان: به شهرستانک نگین البرز می‌گویند، نگینی که در هر فصل سال یک رنگ است اما در پاییز به نگینی با هزاران رنگ جادویی در می‌آید، سفر به روستای شهرستانک یک انتخاب خوب در فصل پاییز است.

[caption id="attachment_1821" align="aligncenter" width="1024"] شهرستانک ؛ نگین البرز [/caption]

 

در شهرستانک از چه چیزهایی بازدید کنیم؟

طبیعت زیبای این روستا و قدم زدن در میان درختان رنگارنگ در پاییز یکی از جاذبه‌های گردشگری این روستا به حساب می‌آید اما از آنجا که این روستا در زمان ناصرالدین شاه شکارگاه این شاه قاجار بوده، بقایای یک کاخ ناصری نیز در این روستا به جای مانده که اغلب مورد توجه گردشگران است.

قلعه دیگری که در این روستا قرار دارد قلعه دزدبند است که از زمان ساسانیان به جای مانده است. چشمه گله گیله نیز از دیگر جاذبه‌های طبیعی شهرستانک به حساب می‌آید.

[caption id="attachment_1820" align="aligncenter" width="692"] کاخ ناصری در شهرستانک[/caption]

چه بخوریم؟

اگربه خوردنی‌های محلی علاقه دارید، می‌توانید در شهرستانک لبنیات محلی، گردو و عسل خریداری کنید، در غیر این صورت در این روستا یک رستوران وجود دارد که می‌توانید در آنجا غذا تهیه کنید. آوردن غذا از خانه و خوردن آن در دل طبیعت نیز لطف خودش را دارد.

چه طور به شهرستانک برویم؟

شهرستانک 84 کیلومتر با تهران و 54 کیلومتر با کرج فاصله دارد و در شمال غربی کرج واقع شده‌ است. مسیر دسترسی به این روستا از جاده کرج -چالوس مناسبتر از دیگر مسیرهاست. در این جاده، پیش از رسیدن به گچسر، یک جاده 8 کیلومتری آسفالته  شما را به شهرستانک می‌رساند.

 

کد خبر 1818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =