رئیس دانشکده گردشگری: ۶۵ درصد گردشگران خارجی برای زیارت می‌آیند | ظرفیت گردشگری ۸ هزار بقاء متبرکه، امامزاده و مکان‌های دینی در ایران

چمدان : منوچهر جهانیان با بیان اینکه بیش از ۶۵ درصد گردشگران خارجی با مقاصد زیارتی وارد کشور می‌شوند، گفت: بیش از ۸ هزار بقاء متبرکه، امامزاده و مکان‌های دینی در کشور وجود دارد که ظرفیت بی‌نظیری برای توسعه گردشگری است.

وی با مقایسه شرایط قبل از انقلاب و وضعیت امروز ایران افزود: در دوران طاغوت شاهد حضور پزشکانی از کشور‌های جنوب شرق آسیا، فیلیپین، هند، عربستان، پاکستان و اندونزی برای تامین نیاز درمانی مردم در ایران بودیم، اما یکی از دستاورد‌های انقلاب این است که امروزه شاهد حضور گردشگران سلامت از اقصی نقاط جهان چون اروپا، حوزه خلیج فارس، آذربایجان، عراق و عمان به کشورمان هستیم.

این کارشناس گردشگری تاکید کرد: تجهیزات و فناوری‌های نوین و هزینه‌های بسیار پایین سبب شده است گردشگران بسیاری در حوزه سلامت به ایران سفر کنند.

رئیس دانشکده گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ به صدا و سیما گفت: حرم مطهر ائمه معصومین (علیهم السلام) بارگاه ملکوتی علی بن موسی الرضا (ع) در مشهد مقدس، بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه (س) در شهر مقدس قم، امام زاده شاه چراغ احمدبن موسی کاظم در شیراز و حدود ۸ هزار بقاء متبرکه در کشور باعث ایجاد ظرفیت گردشگری زیارتی شده است.

[related-post id="181538"]
کد خبر 181666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =