گردشگری منبع ارزآوری بدون نفت در زمان تحریم است|اعلام آمادگی شورای شهر و شهرداری برای تبدیل خیابان ویلا به نماد استان ها

چمدان : محمدجواد حق‌شناس روز پنجشنبه در نهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها افزود: در دوره تحریم یکی از حوزه‌های جدی که می‌تواند در حل و فصل بخش زیادی از موضوع اشتغال و درآمدزایی برای کشور نقش آفرین باشد، حوزه گردشگری و میراث فرهنگی است و می تواند بدون تکیه بر دلارهای نفتی، خود منبع بزرگی برای تامین نیازهای کشور و ارزآوری باشد.

وی خاطرنشان کرد: امروز کشور ما در معرض ناجوانمردانه‌ ترین تحریم‌های دشمن بزرگ و یاران آن در منطقه قرار دارد و مردم کشور در روزگار بسیار سختی قرار دارند ضمن اینکه همه باید تلاش کنیم از این معبر سخت با آرامش، تلاش و کوشش و امید بگذریم، قطعا تدبیر، عقلانیت، اندیشه درست و کوشش فراوان مهمترین ابزارها و راهکارها به شمار می آید.

حق شناس از آیت الله طالقانی یاد کرد و گفت: شوراها یکی از تاکیدهایی بود که با همت ایشان در قانون اساسی جای گرفت و این مجموعه ارزشمند به نوعی مرجع امید بیش از 120 هزار اعضای شوراها و منتخبان ملت است و این شورا می تواند نماد تدبیر و خرد جمعی سرزمین ما باشد.

وی ادامه داد: تهران خود را آماده می‌کند تا به جای اینکه معبر و مسیر جذب گردشگر باشد، تبدیل به مقصد مهمی برای گردشگران شود زیرا دارای ظرفیت های بزرگی برای گردشگری در حوزه های مختلف طبیعی، تاریخی، درمانی، مالی و اقتصادی است. شاید همه گردشگران نتوانند به شهرهای مختلف ایران بروند و از نزدیک مناطق گردشگری را ببینند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تاکید کرد: شورای شهر تهران با توجه به احیای یک منطقه به عنوان «پهنه فرهنگی رودکی» تلاش می‌کند فعالیت‌های فرهنگی تهران را در این معبر متمرکز کند. امیدواریم بتوانیم این فرصت‌ها را آرام آرام برای کل حوزه فرهنگی و گردشگری تهران ایجاد کنیم.

حق‌شناس افزود: قرار است چهار گذر به کمک گردشگری تهران در حوزه فرهنگی بیاید که از جمله آنها می توان به احیای خیابان ویلا به عنوان گذر صنایع دستی، خیابان لاله زار به عنوان مرکزی برای خاطرات ایرانیان در حوزه سینما، فیلم و نمایش و گذر کتاب از میدان انقلاب تا چهار راه ولیعصر اشاره کرد که می تواند خاطرات فکر و اندیشه، انقلاب و دانشگاه و دانش را احیا کند.

وی اضافه کرد: خیابان ویلا (نجات اللهی واقع در تهران)می تواند موزه بزرگ از صنایع دستی همه ایران باشد. شورای شهر و شهرداری تهران آمادگی دارد تا همه واحدهای مجموعه این محدوده را نماد یک استان قرار دهد.

حق شناس تصریح کرد: تهران، ایران کوچک است و شاید یک گردشگر نتواند به استان بوشهر، سیستان و بلوچستان یا همدان برود اما صنایع دستی زیبای آن خطه می تواند در تهران به گردشگران عرضه شود.

 
کد خبر 181250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =